ik heb sinds een maandje of 2 een tweede hands mac (g4 dp mirrored drivedoors..) met een prachtige ati radeon 9800 mac edition.. voor zover ik weet is dat een van de betere videokaarten die je voor de mac kan krijgen, dus ik was er helemaal blij mee, en wou meteen ook de tv uit proberen.
Er zit alleen een s-video uitgang op, dus ik een vrij goede profigold kabel van 30 euro.. ik heb nl. 10 meter nodig om bij mijn tv te kopen, dus ik dacht ik doe het meteen goed!
maar nou bekijk ik het op mijn tv en dan zie ik ineens een soort schuin raster over het beeld.. alsof ik slechte ontvangst heb met een goedkoop antenne tvtje ofzo.. ik heb vanalles geprobeert: via mijn receiver het beeld omvormen naar composiet, gechecked of de kabel er goed in zit, maar het blijft zichtbaar.
nou lijkt het alsof de strepen minder snel gaan bewegen als ik "freeze dot crawling" oid in mac2tv aanzet, maar ze gaan er niet mee weg!
dus ik dacht: de kabel is gewoon te lang ofzo... maar mijn vader heeft ook een tv-uit op zijn pc (oude matrox kaart van 8mb...) en met hetzelfde kabeltje geeft het werkelijk perfect beeld!
wat is hier aan de hand? heeft het te maken met mijn mooie ati? (wat ik me toch niet kan voorstellen voor zo’n dure kaart…) of is het een driver probleem? of komt het door de firmware upgrade die ik gedaan heb voordat ik de video uit geprobeerd heb? of kan het iets anders zijn? iemand ervaring hiermee?
Geen idee , het enige wat je niet meld is of je tv ook een svideo ingang heeft of niet , als dat niet zo is zou dat het nog kunnen zijn misschien ,en eventuele resolutie goed , verder zou ik het ook niet weten, ik hoop dat je er uit komt ,succes
Ik geloof dat er verschillende soorten s-video's zijn.
Een met 4 pinnen & eentje met 7 pinnen.
Ik had dat probleem ook gehad met mijn PB, ik had eentje met 4 pinnen gebruikt en die werkte langs geen kanten :cry:
Heb al de s-video->compostote dat bij je ATI-kaart zat al eens geprobeert?
[quote:0fff5da6d5="vegeta"]Heb al de s-video->compostote dat bij je ATI-kaart zat al eens geprobeert?[/quote:0fff5da6d5]
hmm nee ik heb de mac dus tweede hands, en hij zat er niet bij… en de jongen van wie ik m gekocht heb is nu op wereldreis (handig )
maar ik heb wel zelf eentje geprobeerd te maken (op het internet gevonden http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html ) maar daarmee kreeg ik precies hetzelfde… eerst dacht ik dus dat het daaraan lag, vandaar dat ik de s-video kabel gekocht heb…
kan het niet een interne storing zijn? misschien dat het iets te maken heeft met mijn usb kaart of me geluidskaart? of de voeding, want daar komt hij vrij dicht bij… maar ik kan me niet voorstellen dat dat zou uitmaken…?!
raar hoor nog steeds geen oplossing gevonden... weet zeker dat het niet aan mijn tv ligt.. ik heb nl. een andere geprobeerd en ik had precies hetzelfde... weet ook zeker dat het niet aan de kabel ligt want dezelfde kabel op mijn vaders tv-out gaat ook perfect.. dus kan het een probleem zijn in osx? heb al firmware updates geprobeerd en verschillende versies van drivers geprobeerd... maakt ook niets uit...
enige kan dus zijn: probleem met osx (maar kan ik me niet voorstellen…) iets in de kaart kapot (lijkt me ook raar) of iets wat stoort in de kast… (mijn nieuwe ventilatortjes in de voeding misschien? of mijn nieuwe dvd brander? lijkt me stug…)
de kabel is wel 10 meter, kan het zijn dat de spanning die hij levert te laag is om het signaal goed aan de andere kant te krijgen? en zou je daar dan wat aan kunnen doen? op mijn pc kon je de voltage van de agp-slot aanpassen in de bios, kan dat ook op een of andere manier in een mac?
en heeft niemand anders dit probleem? hetzij met deze kaart of met een andere…?