ATI Radeon 9800 XT op een G4 400 mhz met AGP slot

Hallo :ik ben net een nieuweling in de MAC wereld, Ik heb dus een G4 met AGP 400Mhz , kan hier ook een ATI Radeo 9800 XT in? Kan nergens wat vinden of dit mogelijk is.... :(

Uhmm, volgens mij is er nooit een G3 met een AGP slot geweest behalve de iBook en daar kan je de videokaart niet van updaten. Dus moet je waarschijnlijk uit gaan kijken naar een videokaart voor een pci slot.

Heb je al op www.xlr8yourmac.com gekeken? Je moet in ieder geval wel een Mac edition hebben.

Misschien staat er iets in de f.a.q. of onder database/videocard.

Overigens staat de kaart op www.louer.nl gewoon in de lijst als je een G4 AGP selecteert.

Jan

bedank t voor de info, de kaart staat er inderdaad bij, maar het bevreemd mij dat er niet meer over te vinden is. (of komt het dat het een prijzige kaart is??) Wat je met MAC edition bedoeld weet ik niet.. (ben nog een nieuwtje..

Mac firmware op de kaart. Hij dient geflashed te zijn voor Macintosh gebruik.

Als eea te koop staat op internet kun het dus niet zien.. maar de vraag blijft dus kan deze kaart werken op een G4 (komt uit een G5)...... wie roept?

Tja, een 9800XT in een G4 400 is wel errug overkill...

Zelfde effect als (om even een kromme vergelijking te trekken :P) een 500 watt subwoofer op een flat neer te zetten… (tenzij je de buren wil plagen).

Wat wil je ermee doen?
Vette games als UT2004 kun je vergeten, processor domweg niet snel genoeg.
Ik zou dan een processor upgrade nemen en dan later een videokaartje.

only video bewerking...... :o

Dan heeft een snellere videokaart weinig zin...

Videobewerking gaat (voor zover ik weet) voor minimaal 75% door je processor…
Correct me if I’m wrong… Anyone???

[quote:d6d89e79ac="jtgmac"]Als eea te koop staat op internet kun het dus niet zien.. maar de vraag blijft dus kan deze kaart werken op een G4 (komt uit een G5)...... wie roept?[/quote:d6d89e79ac]

NEEN !!!

G5: AGP 8x Pro slot
G4: AGP 4x slot

AGP Pro is niet compatibel met een gewoon AGP slot !!! Tenzij je héél veel kan prutsen en aansluitingen versteken enzo. 'k Heb ooit op Internet een manual gelezen hoe je dit toch kan doen maar het was erg moeilijk hoor.

Oeps dus toch maar niet kopen begrijp ik.....

bedankt jullie allemaal voor de bijdrage!