ATI Radeon X1600 met 256 MB SDRAM waneer heb ik die nodig???

Ik wil een intel iMac gaan kopen nu heb ik al gehoord dat ik extra ram geheugen moet kopen om hem een beetje normaal te laten draaien. Maar nu is de vraag waneer moet ik de ATI Radeon X1600 met 256 MB SDRAM er bij nemen ik gebruik Photoshop, Flash, iDVD, iMovie en DVD Studio pro maar die laatste heeel weinig ik speel tot nu toe nooit spellen.

de ATI Radeon X1600 is de videokaart, niet het RAM geheugen ;) Ik zou 1GB RAM nemen

ff nog voor de duidelijkheid; je hebt je RAM voor je computer en je hebt je RAM op je videokaart. Voor zo ver ik het heb gelezen op dit forum, werkt de nieuwe iMac het beste met meer RAM geheugen(dus niet die op de videokaart). Extra RAM geheugen op de videokaart is verder alleen handig voor spelletjes en photoshop ed. Alhoewel ik denk dat je het grootste verschil merkt bij de spelletjes (3d games he :P niet een kaartspelletje oid :P)

[quote:c5db13520e="Machieru"]ff nog voor de duidelijkheid; je hebt je RAM voor je computer en je hebt je RAM op je videokaart. Voor zo ver ik het heb gelezen op dit forum, werkt de nieuwe iMac het beste met meer RAM geheugen(dus niet die op de videokaart). Extra RAM geheugen op de videokaart is verder alleen handig voor spelletjes en photoshop ed. Alhoewel ik denk dat je het grootste verschil merkt bij de spelletjes (3d games he :P niet een kaartspelletje oid :P)[/quote:c5db13520e]

Photoshop is niet bepaald videogeheugen afhankelijk. Er staat hier een oude Lombard met 8 mb videogeheugen en zelfs daar kun je uitstekend op photoshoppen. meer geheugen hoeft per definitie niet te betekenen dat het sneller gaat. 't is echt afhankelijk van de chipset op de videokaart.

Photoshop doet inderdaad niks met videogeheugen.. maar Core Image bijvoorbeeld wel. Ik ken echter nog geen applicaties die daar zo intensief gebruik van maken dat je 256mb videogeheugen nodig hebt :)

[quote:f9699957a5="Bigs"]Photoshop doet inderdaad niks met videogeheugen.. maar Core Image bijvoorbeeld wel. Ik ken echter nog geen applicaties die daar zo intensief gebruik van maken dat je 256mb videogeheugen nodig hebt :)[/quote:f9699957a5]

verwachten jullie dat die in de toekomst snel gaan komen, ik wil nl misschien een MBP kopen maar wil er dan ook wel een paar jaar tegen kunnen.
En het is niet mogenlijk om net als gewoon werkgeheugen je videokaart geheugen uit te vergroten hè.

Als je het budget hebt, en je aarzelt om die videokaart erbij te nemen : doen

Kom je nooit met ‘ik had het beter gedaan’ af

ik weet niet hoelang je met je iMac wilt gaan doen.. Maar als je er iets van 4 a 5 jaar mee hoopt te doen dan kan je beter voor die 80 euro die 256mb kaart er in zetten..

Systeemgeheugen kan je er altijd nog bij prikken…

256 mb videoram komt vooral van pas bij Apple Motion en Livetype.