ATI Rage 128 Pro

Hey,

Ik heb in mijn Power Mac G4 een ATI Rage 128 pro beeldscherm kaart zitten. Hij werkt prima maar er is een probleem. Er zit een ventilatortje op en die maakt echt een hoop herrie. Heeft iemand dat zelfde? Heb je tips? Het is niet zoals bij andere G4’s de grote ventilator…

Alvast bedankt,

Martijn

Ventilator?? Ik heb op geen van mijn kaarten ookt een fan zien zitten. Ook niet op mijn ATI Rage.

maar volgens mij is het nogal standaard spul dat daar op zit. Ga naar de eerste de beste computer-hobbywinkel en vraag om een nieuwe en stille fan. Er is een flink aanbod in die dingen.

Klopt dat daar een klein ventilator zit die lawaai maakt voor een hele kleuterklas. Ik heb gewoon het voedingskabeltje los getrokken en weg lawaai.Of dit nu al of niet ten goede komt aan de koeling weet ik niet, maar draait zo toch al bijna twee jaar...in alle stilte.

[quote:615e86c253="Deskman"]Ventilator?? Ik heb op geen van mijn kaarten ookt een fan zien zitten. Ook niet op mijn ATI Rage. [/quote:615e86c253]

Er zit er toch echt een hoor! :stuck_out_tongue:

Maar als deze ventilator zorgt niet voor de grote koeling dus de voeding eraf halen is inderdaad een goede… TIps zijn nog altijd welkom…

is inderdaad te proberen zonder koeling, als ie stuk gaat kun je voor een prikkie een nieuwe vinden.