ATV4: SONOS met Netflix

Goedemiddag,

Vandaag heb ik besloten om twee PLAY:1 toe te voegen aan de playbar. Dit als links- en rechtsachter speaker, voornamelijk bij Netflix.
Zo gewend als ik ben aan de gemakkelijke installatie, valt dit mij flink tegen.

In eerste instantie werd geluid van zowel Netflix als de iTunes store enkel over de playbar afgespeeld. Spotify gaat wel over alle speakers.
Logisch, aangezien de instelling van de ATV niet op dolby stond. Dit veranderd, maar het gevolg is dat elke content van de ATV geen geluid meer weergeeft. De menupiepjes echter wél, die worden gewoon weergegeven.

Hoe is dit in te stellen? De ATV is met HDMI op de tv aangesloten, die op zijn beurt met toslink op de playbar is aangesloten. De gedachte ging langs om de toslink direct op de ATV aan te sluiten, maar toen realiseerde ik mij dat de ATV 4 geen optische uitgang meer heeft.

Iemand een idee? Alvast bedankt

Grote kans dat je TV het Dolby Surroundgeluid niet doorgeeft aan je Playbar. Er zijn weinig tv’s die dat kunnen.

Dit kan je oplossen door een externe HDMI splitter die vrij kostbaar is. Of gebruik te maken van bijv De Netflix app van je tv (mits je een smart tv hebt). Maar dan heb je niet veel aan je Apple TV.