AUB AUB AUB Site testen

Na lang zwoegen - 3 weken of zo - heb ik de eerste test versie van onze website geupload. Op de eerste plaats een ieder bedankt hier op het Forum met het beantwoorden van alle beginners vragen. Nogmaals de site is nog lang niet af, maar we wilden het uploaden uittesten, en dat is gelukt zo te zien. Even over de site: Gemaakt op een Mac G5 met Freeway4Pro. Op 2 pagina's staan QT filmpjes van 3:30 min tot 5min in Mac en PC uitvoering en in 3 verschillende formaten. Deze fimpjes beginnen pas te spelen (blijkt nu) nadat ze in zijn geheel zijn gedownload. Op mijn Mac is de download tijd bij klein formaat rond de 1 min en de grootste 3 min. Op mijn Mac zien ze er goed uit - op een oude PC met een slechte monitor zijn de PC filmpjes te donker naar mijn zin. Ook zijn de kleuren van de film-size in de tabel in goed op een PC weergegeven. LET OP: Het invul formulier werkt nog niet, moet nog uitvinden hoe het naar de server gestuurd moet worden. Graag jullie aanmerkingen: oa- graag laten weten MAC of PC - welke Browser - en hoelang het downloaden duurde, kwaliteit van het beeld van 0 naar 10. Wees aub zeer kritisch. Bedankt

Website is: www.routeusa.nl

[quote:8d5371eddb="MarcoP"] Wees aub zeer kritisch.[/quote:8d5371eddb]Ok :) Wat mij opviel waren de spelfouten op de beginpagina. Dat komt niet professioneel over en irriteert bovendien. Daar zou ik dus in ieder geval naar kijken.

Het oogt misschien wat kaal en saai met dat grijs.

Je hebt de tekst bijna geheel in een schreefloze letter, behalve het kopje “About Route USA Video Productions:”. Dat is een Times, geloof ik. Dat zou ik even veranderen.

De knoppen vind ik minder mooi en de schaduw daarachter zou van mij niet hoeven. Het concurreert wat met de schaduw achter de foto’s.

Beetje lastig dat je lang moet wachten om een QT-filmpje te zien. Zeker als je niet weet dat je het filmpje niet meteen begint. Filmpjes zijn wel mooi trouwens!

Het mailformulier vind ik persoonlijk wel erg uitgebreid en ik schrik van het ‘oplichten’ van die pagina, omdat de achtergrond ineens een stuk lichter is.

Het komt mij wat gedateerd over. Wat denk ik kom door de vrij standaard roll over buttons...

Ik vind de knoppen erg lastig leesbaar. Ook snap ik de plaatjes die bij het hooveren over de knoppen zichtbaar worden niet. Dat lijken thumbnails, maar omdat ze weer wegspringen, kun je er nooit op klikken :?.

dat is voor de sier martijn (denk ik)

Ik vind het ook een beetje ‘zaai’ overkomen.
De slogan van de site vind ik eerlijk gezegd wat raar, stop er een komma tussen.

De buttons… tsja maak gewoon tekst links of een andere rollover.
De website moet denk ik wat spannender worden. Iets meer met kleuren
afbeeldingen, tekst vakjes etc.

[b:059d01496b]Filmpjes[/b:059d01496b]
Mooie filmpjes, heb alleen de eerste in het klein gezien. Zag er goed uit in Safari.

Ik ga in de zomervakantie naar Canada (toronto… en dan ronttrekken met een camper rond die meren daar). Misschien gaan we nog een stuk Amerika in 8)

[quote:ec03ece2b1="Rimsic"]Ik ga in de zomervakantie naar Canada (toronto.. en dan ronttrekken met een camper rond die meren daar). Misschien gaan we nog een stuk Amerika in 8)[/quote:ec03ece2b1] :sotp: : Zeker doen. Ben je in Chicago geweest? Mooiste stad van de VS, en ligt aan een van de meren die je bezoekt, dus why not! Mijdt de grensovergang tussen Detroit en Winsor, daar sta je flink in de file! Tenzij de daar terug Canada ingaat natuurlijk, die doen niet zo moeilijk.

Dag MARCOP. Ik heb je site bekeken, ziet er leuk uit maar ik ben 56 jaar en heb net zo als de rest van mijn leeftijdgenoten, wat last om kleine dingen goed te zien. Maak de knoppen wat groter, er is ruimte genoeg. Probeer een voortgangsknop! bij de filmpjes te maken, want iedereen die 30 sec heeft zitten wachten denkt: dat werkt niet en slaat deze over. Je bent op de goede weg, sucses verder.

Je knoppen zijn idd te klein. Geen titels aan je pagina's geven is niet zo positief voor zoekrobotoptimalisatie. En inderdaad. Ik heb je QT-window gesloten, toen ik 8 seconden zat te wachten zonder resultaat. Ik zou je Flash 8 Pro met Flash 8 Video Encoder aanbevelen. In no time maak je video's in de beste qualiteit, gegoten in een (standaard bijgeleverd in de vorm van een component) mooie interface die vanaf de eerste seconde aan je bezoeker laat weten wat er gebeurt. Bovendien buffert ie mooi je video.

Ik vind het hele ontwerp eigenlijk een beetje erg 1995, als je begrijpt wat ik bedoel.

[quote:64804578eb="Nietzman"]Ik vind het hele ontwerp eigenlijk een beetje erg 1995, als je begrijpt wat ik bedoel.[/quote:64804578eb] Mosaic 1.0 :? :P ?

Alle dropshadows verwijderen. Ook de witte. Daar zou het heel erg van opknappen.

Ik ben benieuwd of je wat met deze tips gaat doen, MarcoP. En of we je vernieuwde site nog eens kunnen bekijken. Succes!

Een ieder bedankt voor de input. Ja ik ga er zeker iets mee doen. Ben er eigelijk al druk mee bezig. Het grijs gaat er uit - komt iets meer kleur in (maar geen regenboog). De knoppen gaan er ook uit, ben nu aan het leren hoe je pull down menus moet maken en de tekst op de menu's worden duidelijker. Ook de instelling van de filmpjes ga ik aanpassen. Kortom veel aanpassingen, maar dat is logisch bij een eerste site. Ik had graag gehoord in welke browser men had gekeken, maar dat komt bij de volgende test wel.

Rimsic - Er staat geen slogan - op mijn site - wat bedoel je?
mgmheck - Ik ben soms leesblind - wt zijn despelfouten op de begin pagina?

Groet en bedankt.
MarcoP

Ik zou je begintekst als volgt doen:

The people behind Route USA love to share their passion for the USA with the rest of the world. Our mission is to show people all over the world the great beauty of the USA and to inspire travelers to plan their vacation in this stunning country. After all, people should explore the world and be overwhelmed by the places they visit and the people they meet. By producing DVDs on the USA, we hope to inspire future travelers to visit the USA.

Route USA Video Productions is an English-Dutch joint venture with offices in both Great Britain and The Netherlands [de precieze contactinfo zet je toch ergens anders neer]. Route USA specializes in the production of tourist travel information DVDs on the USA, which includes filming, editing and DVD-authoring!

Of zoiets. Zo erg was het dus niet :). Succes met je onderneming.

also a gratis B&B hospitality information DVD. -> meestal is dat een FREE B&B hostpi......

gratis is voor Nederlanders wat Free voor engelstaligen is…namelijk altijd leuk om te krijgen…

mgh - Bedankt voor de input - ik ga er zeker naar kijken. Altijd fijn dat er mensen echt mee denken EN ook een alt. aanbieden. sypie - ik vind Gratis zo lekker woord en wordt veel gebruikt in de USA -maar niets op mijn site staat voor 100% vast - zijn nog opzoek naar de beste style. Bedankt.

Graag gedaan :)

Volgens mij wordt Free toch echt meer gebruikt dan gratis; althans in het Zuiden van de VS.