AUB AUB website + QT testen

Gaarne nog een keer mijn eerste site testen. Ik heb veel aangepast dankzij jullie input de eerste keer. Groet MarcoP www.routeusa.nl

Ik krijg bij de video's alleen bij de eerste een scrollbar onder de video. Bij alle anderen niet.

Klein detail.

hij is beter de kleuren. Maar ik vind de site (zoals ik eerder ook al zei), te zaai. Het is een menu, en wat tekst. Er mag van mij meer een border omheen, een mooi logo (header) die op elke pagina het zelfde is. Ik vind hem erg 'frontpage' achtig overkomen.

De mouse-over van 'About California' vind ik de leukste. Dat is nl. de enige die beweegt. Ik krijg ook alleen bij "Northern California" de QT-knoppenbalk onder de clip te zien. Het muziekje eronder mag wat mij betreft wat minder blij en onschuldig. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk :wink:

Door het twee keer AUB in de topictitel dacht i dat het over het Amsterdams Uit Bureau ging...

Dat waren ook mijn gedachten toen ik de topictitel las. Zijn wij te cultureel ingesteld Trabant?

marcoP Probeer de knoppen op alle pagina's op dezelvde plaats te houden, het geeft een onrustig beeld als je ze ziet verspringen.

Fijn dat jullie alvast zo snel hebben gereageerd. Even mijn reactie op de gemaakte punten.

• Geen scrollbar onder de video is een foutje - moet er inderdaad wel zijn. Zal de size aanpassen.
  • Kleuren vind ik nu ook veel beter, dat grijze was te grijs, goed dat jullie me daar op hebben gewezen.
  • Saai omdat er “te weinig” op staat. Ja dat is altijd een persoonlijk iets. De doelstelling is dat het aan een bepaalde doelgroep bepaalde info gaat verstrekken. We willen geen afleiding door niet relevante bijzaken. Ook willen we zeker niet laten zie hoe goed we een site kunnen maken. Het gaat om de inhoud voor een speciale doelgroep.
    Daarnaast is de site nog helemaal niet af. hij komt in verschillende talen, dus er komen nog “taalvlaggen” bij. Aan een logo wordt nog gewerkt en zal later deze maand er op komen.
  • Knoppen moeten hier en daar opnieuw opgelijnd worden, de een vind de beweging leuk, de ander niet. Over smaak …
  • Tiny, het muziekje onder welke clip?

Nogmaals bedankt - als je de eerste uitvoering van de site heb gezien weetje dat we goed hebben geluisterd.

Nog wat vragen: Hoeveel tijd hebben de clips nodig voor ze gaan spelen?
Welke browser worden er gebruikt?
System Mac / PC?
Groet
Marco P

De QT filmpjes doen afbreuk aan de site(foto's zijn heel sterk). De (vele standaard)effecten en het gebruik van de muziek(vogeltjesdans) is niet om aan te horen.

@ MarcoP

De QT filmpjes laden bij mij zéér vlot (na een seconde beginnen ze reeds te spelen).
Zijn zéér goed van technische kwaliteit.

Maar ik ben heel benieuwd hoe je ze precies gemaakt hebt (lees hoe geconverteerd voor webuse) Instellingen, gebruikte codecs enz… ? :smiley:

Onder Firefox 1.5.0.1 krijg ik in ieder geval alles keurig te zien, incl filmpjes.

[quote:54265448db="MDF"]ik ben heel benieuwd hoe je ze precies gemaakt hebt (lees hoe geconverteerd voor webuse) Instellingen, gebruikte codecs enz... ? [/quote:54265448db] Film afspelen en dan appeltje-i levert het volgende op:

[img:54265448db]http://www.ferrari-spotters.nl/Plaatjes/filminfo.png[/img:54265448db]

G4 bedankt voor je reactie. Bedankt dat je de foto's "sterk" vindt. Kwalitatief zijn ze echter toch niet zo goed omdat de uit een DV film komen en dan verlies je een hoop kwaliteit. Dat je de "standaard" effecten niet goed vind is een goed teken. Met standaard doel je waarschijnlijk op niet spectaculair. En dat is bij dit soort montage ook de bedoeling. Het zijn geen MTV clips, die ik ook maak. Bij dit soort clips moet je het ene beeld naar het volgende beeld brengen, meer niet. Soms gebruik je daar een effect voor, vaak helemaal niet. Over de keuze van muziek kan je uren praten en het nooit eens worden. Maar zelfs de vogeltjesdans kan de juiste sfeer scheppen.

MDF- De clips zijn vanuit FCP >Export> Using QT Conversion.
Vervolgens: Format > kies QT Movie, dan onder > Opties kan je de Movie Settings instellen zoals: Settings, Filter, Size, Sound en Internet Streaming.
Mijn instelling waren:
Compression Type: MPEG-4 Video (zie note)
Frame Rate: 25 fps
Key Frame 250 frames every 250 Frames
Data Rate: Auto
Compressor: tussen Medium en High
Sound: Format: IMA 4:1
Samle Rate: 44,100 kHz
Channels: Mono
Setting Prepare for Internet Streaming: On met optie: Fast Start
Note: Ik gebruik ook vaak Compression: Sorenson Video 3, maar deze compenseerd niet, zoals bij MPEG-4, voor PC gebruikers. clips zijn dan vaak (te) donker t.o.v. de productie clip. Dit kan je dan weer met filters doen.
Ik hoop dat je hier wat mee kan, sterkte.
MarcoP

[quote:7e7a84b1d0="MarcoP"]... Tiny, het muziekje onder welke clip? ...[/quote:7e7a84b1d0]

Ik bedoelde het muziekje onder “Northern California”. Maar nogmaals, zoals je zelf ook al zegt, over smaak…

Ik gebruik de laatste versies van Tiger en Safari…

[quote:91d30e09d8]Het muziekje eronder mag wat mij betreft wat minder blij en onschuldig. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk[/quote:91d30e09d8]

MarcoP heeft duidelijk gekozen om zijn film te “snijden” op maat van de muziek. Dit geeft aan de film in dit geval een meerwaarde en is zeer dynamisch. Zeker met rijshots (gefilmd door voorruit) moet je dan uiteraard de nodige dynamiek in je muziek leggen, anders wordt het geheel vrij “langdradig”. Vandaar wellicht zijn keuze… 8)

En persoonlijk vind ik dit een goede keuze…

MarcoP, correct me if I’m wrong… :smiley:

Ook al valt over smaak niet te twisten, we lijken hier in ieder geval een goed onderbouwde uitleg te hebben :wink:

Het gaat natuurlijk altijd over de bekende "smaak". Wat ik (wij) film(en) of laat horen is vaak ook niet mijn (onze) smaak. Het gaat in mijn werk om de doelgroep en de communicatie. Leuk als de buurman het goed vind, maar niet echt belangrijk als hij niet tot de doelgroep hoort. De discussie is natuurlijk af en toe wel leuk. Ik zet onze (test)site hier neer om te testen, dat is de insteek. We lezen al het commentaar en vaak kunnen we er wat mee. Zitten hele goede opmerkingen bij. Dit hebben we ook gedaan t.o.v. de eerste versie van een week geleden. Dus blijf maar komen met de opbouwende opmerkingen. M.vr.gr. MarcoP

Ik ben geen 'native speaker', maar volgens mij is het 'beautiful[b:650167908e]ly[/b:650167908e] filmed', halverwege het 'About California' scherm. Waarbij ik me afvraag of een amerikaan daar niet überhaupt wat anders dan beautiful had gebruikt (wonderful?).

Beide kan en mag.

ik heb in ieder geval het gevoel dat het voor bejaarden is en dan heb ik niet de teksten echt gelezen. je kan volgens mij meer als je de monotome kleur vervangt door iets kleurigers of met gebruik van accenten.