Audio cd is Wav files ?

Mensen,

Ik heb een probleem. Ik heb totaal geen verstand van extensies van muziek.
Ik wil nummers gaan branden en afspelen op een Pioneer cdj1000MK3 cd mixer. Ik wil ze toch branden als wav, omdat ik dan zeker weet dat het 100% werkt.

Als ik via toast titanium een audio cd brand. In welk formaat brandt ie hem dan ? Is dat WAV ? en kan deze cd mixer dat dan afspelen ?

Of kan ik het beter op een andere manier branden ?
DJ’s hier in de buurt :stuck_out_tongue:

Alvast bedankt

Hij brand er dan een traditionele audio-CD van, zo'n een als die je ook bij de FreeRecordShop koopt, maar dan met jouw muziek erop.

Dus een cd mixers pakt dit gewoon :P ?

Op een audio CD staan geen bestanden. Op een audio CD staat ruwe data. Dus geen WAV, AIFF of CDA bestanden, dat wordt eigenlijk verzonnen door de computer waar de CD in zit. Een audio CD bevat dus altijd hetzelfde, of je hem nu op een Mac of een PC brand, en welk programma je ook gebruikt.

Audio CD's die je in de winkel koopt bevatten wel degelijk .WAV bestanden (inderdaad de originele audio). Dat is precies de kwaliteit die je ontvangt en niet anders. Alle andere formaten zijn doorgaans een compressie-vorm die ook per direct kwaliteitsvermindering betekend.

Veel plaatjesdraaiers (mensen die het als muzikant nooit gemaakt hebben en daarom uit noodzaak andermans muziek gaan instarten in lawaaierige instellingen), maken de fout alles te comprimeren naar MP3. Nadeel hiervan is de absoluut pathetische geluidskwaliteit die thuis op het 2 kamerappartement niet zo hoorbaar was, maar in een discotheek toch wel.

.WAV is max. een 96Khz opname, die vaak is teruggebracht naar 41.1 of 48Khz.

Mijn advies: alles dat je voor een groot publiek zonder schaamte ten gehore wilt brengen: .WAV