audio CD kopieren zonder Toast...

dom vraagje misschien hoor, maar hoe kan je een audio CD kopieren, zonder gebruik te maken van externe software? Ik loop wel wat te rommelen met "schijfhulpprogramma", maar ik krijg geen kopie voor elkaar. Ik heb een schijfimage gemaakt (Cd/dvd/ master optie gekozen) en als ik dan daarop klik, en dat brand, maakt 'ie 1 sessie...

'k snap het niet helemaal, vrees ik…

iTunes. Stel in je iTunes voorkeuren in, dat je wilt importeren in AIF formaat (44.1 KHz, 16 bit stereo). Importeer de CD, en maak er een Afspeellijst / Playlist van. Brandt die afspeellijst vervolgens.

eventueel gooi je de geïmporteerde AIF-jes weer weg om schijfruimte te winnen.

Suc6!

Toch zit je weldegelijk in een prog waar het mee kan: -plaats idd te kopieeren cd in lade en klik op cd, 2e naam, meestal -klik vervolgens op nieuw schijkopiebestand om de image te maken -u krijgt nu venster om de image naam te bepalen, geef een naam en selecteer Cd/dvd/ master tot zover is het precies zoals u omschrijft en zie ik niet verkeerd -blijf binnen in het prog schijfhulpprogramma en selcteer de door u genoemde bestandsnaam in het 2e linkergedeelte waar de images in beeld verschijnen, door deze selectie kunt u nu op brand klikken waardoor het programma schijhulpprogramma naar de cd lade gaat kijken of er wel/niet een cd-r in is geplaatst -zoja aanwezig, kunt u voor brand kiezen en uw audio of ander type cd zal gebrand worden.

dus niet schijfhulpprogramma verlaten!

:slight_smile:

Vind ik de iTunes manier toch makkelijker.

Wel moet er bij worden gezegd dat er bij de 2e manier ook filmpjes of dergelijke non audio bestanden mee worden gekopieerd. :slight_smile:

Ik ga gewoon beide manieren proberen, en het beste behouden,

thnx,
AJ