Audio CD met CD TEXT?

Weet iemand of er een prog is waarmee ik audio CD's kan branden met CD TEXT? het lukt me niet met iTunes of Toast... :x

Als je brander het ondersteund kan je in Toast cd-text branden als je dit activeert in de preferences... iTunes brandt standaard al cd-text (toch?)

[quote:1b79b6303d="Mazl!"]Als je brander het ondersteund kan je in Toast cd-text branden als je dit activeert in de preferences... iTunes brandt standaard al cd-text (toch?)[/quote:1b79b6303d] Shit, da's waar, het kan ook nog aan de brander liggen... ik heb de superdrive van Pioneer, weet iemand hier meer van?

Hm oke beetje debiel hoor maar wat houdt cd-text in? :o

CD-Text CD's bevatten op de CD zelf de titels van de nummers. Dus hoef je niet op internet die informatie op te halen.

Mijn autoradio’s ondersteunen bijvoorbeeld CD-Text en tonen dan netjes de titel van de CD en/of nummers. Hoef ik ze zelf niet in te voeren.

Het stomme is echter dat iTunes de info van CD-Text CD’s weigert te lezen. Terwijl die toch betrouwbaarder is dan de info die Jopie van de Hoek zelf heeft ingetikt en naar de CDDB database heeft gezonden.

oke thanxz weer wijzer geworden:)

En als je nu een originele cd heb die men 1 op 1 in Toast kopieert, neemt ie deze "cd-tekst" dan ook niet mee?

:wink:

Weet ik niet, heb een iMac met 1 lade, dus 1 op 1 doe ik nooit...

maar mijn probleem is dat als ik zelf een CD samenstel uit eigen MP3tjes en via een afspeellijst op CD brand, wil ik op de CD speler van mijn toren de titels kunnen lezen… en dat lukt niet op de Mac.

Mijn vriendin kan dat wel met haar PC via Nero, weet je hoe vernederend dat is ??? :x

Ik zie net op de site van Roxio dat er een update van Toast uit is [5.2.1] die WEL cd text kan branden.

Sommige problemen lossen zichzelf op lijkt het dus… :wink:

[quote:8763b66963="unsound"]

Mijn vriendin kan dat wel met haar PC via Nero, weet je hoe vernederend dat is ??? :x[/quote:8763b66963]

[quote:8763b66963=“unsound”]Ik zie net op de site van Roxio dat er een update van Toast uit is [5.2.1] die WEL cd text kan branden.

Sommige problemen lossen zichzelf op lijkt het dus… :wink:[/quote:8763b66963]

Oeff, net op tijd dus… …anders was je misschien nog overgestapt naar NERO? :wink: :lol: :wink:

Alsjeblieft niet zeg... een paar CD's met CD text tegen de prijs van die dagelijkse crashes? ik print er wel een tracklistje bij tot die tijd.. :mrgreen:

Wel vreemd trouwens, Ik heb 5.1.4 titanium, en volgens Roxio is de update gratis voor 5.x gebruikers, maar na het instaleren van de update accepteerd ie mijn registratiecode niet meer… ken ik 5.1.4 weer opnieuw gaan instaleren… weird.

Met Toast 5.2.1 kan je wel degelijk cd-text branden. Laatst nog gedaan, het was een cd die bestond uit mp3tjes. Toast converteerde het, vulde namen aan (dankzij CDDB) en branden het schijfje. Op m'n sony MD/CD combo liet hij die naampjes netjes zien. :mrgreen:

[quote:433bc1c841=“unsound”]Wel vreemd trouwens, Ik heb 5.1.4 titanium, en volgens Roxio is de update gratis voor 5.x gebruikers, maar na het instaleren van de update accepteerd ie mijn registratiecode niet meer… ken ik 5.1.4 weer opnieuw gaan instaleren… weird.[/quote:433bc1c841]

Het ligt er aan dat Toast ziet dat het een pirated registratie code is. Zo kun je je nieuwe code invullen.

1. Rechterklik op het programma Toast en kies voor [b:433bc1c841]show package contents[/b:433bc1c841].
  2. Blader door naar: Contents en dan Mac OS
  3. Verwijder het bestand rox.dat

Als je Toast opnieuw opstart kun je je nieuwe registratie code invullen. BTW Bij 3 x foutieve code sluit het programma en je het opnieuw proberen…

[quote:1b6849140c="boelie"][quote:1b6849140c="unsound"]Wel vreemd trouwens, Ik heb 5.1.4 titanium, en volgens Roxio is de update gratis voor 5.x gebruikers, maar na het instaleren van de update accepteerd ie mijn registratiecode niet meer... ken ik 5.1.4 weer opnieuw gaan instaleren... weird.[/quote:1b6849140c]

Het ligt er aan dat Toast ziet dat het een pirated registratie code is…[/quote:1b6849140c]
Het was geen pirated code, maar Toast accepteerd de code niet zonder een spatie achter het laatste karakter… vreemd hoor. Gelukkig wist mijn systeem-beheerder dit wel… was al een hate-mail aan het schrijven naar Roxio…