Audio coderen blijft hangen.

Bij het coderen van het audio gedeelte van een iMovie project in iDVD blijft het programma iDVD compleet vasthangen. Alleen een "forceer stop" helpt nog. Weet iemand een oplossing?

Blijft waarschijnlijk niet hangen. Wachten is vaak de oplossing. Ook al krijg je draaien rondjes dan nog blijven wachten. (Zelfs in forceer stop staat dat het programma niet reageert) Is al vaak op dit forum besproken. Zelfs Apple geeft het als tip. En ja het kan lang tot zeer lang duren.

Inderdaad gewoon wachten. iDVD lijkt inderdaad niks meer te doen, maar hij is echt nog aan het werk.

Ik laat hem tegenwoordig tijdens het maken van de menuutjes en muziekjes al coderen in de achtergrond ( vooraf instellen ). Mijn voorlaatste iMovie was 17,5 Gb, duurde net geen uur ( 59 min. 59 sec. en 19 beeldjes - zelfs hier ga je dan aan twijfelen ). Na negen maal tegen die beachball aangekeken te hebben gedurende 1 week, heb ik iDvd opgestart om 08.30 op een zaterdagmorgen en ben overal vanaf gebleven, gaan winkelen, tuinieren e.d. S'middags om 17.10 was mijn dvd klaar ( naar volle tevredenheid ) Dus, zie je de beachball in iDVD, gewoon doorlatengaan, bij andere programma's krijg je de melding dat het programma niet meer reageerd, bij iDVD is dat dus niet zo. Het is een kwestie van heel veel geduld. :) Net als hopen dat de vele plugins in iMovie '07 misschien weer gaan werken. :(

JAAAAA, jullie hadden allemaal gelijk. Een film van 34 min was in 5.30 uur gebrand.

Bedankt voor de tip, ben eigenlijk geen geduldig mens :wink:

maar t blijft toch volstrekt belachelijk dat apple z'n eigen programma's niet eens fatsoenlijk kan laten draaien.