audio/dj-sets exporteren naar site in mp3

hallo daar,

ben nieuw op dit forum en heb een vraagje die ik elders in de topics niet kon vinden.

ik wil graag DJ sets in een club opnemen, rechtstreeks op een iMac G4 en vervolgens kunnen editen en zo snel mogelijk online zetten. ben wel redelijk thuis in de audio wereld, maar hoop dat mensne wat advies kunnen geven.

• zou de M Box met Pro Tools een goede optie zijn om in op te nemen (gaat om stereo input, opname tijd van minstens 2 uur) ?

• of evt. Logic Express met een geluidskaart?

en als het eenmaal is opgenomen en ge-edit, kan Logic of Pro Tools de audio ook als mp3 exporteren of moet dat toch nog via iTunes?

iMac G4.. Heb je de versie met of zonder geluidsingang??

Anders kun je zo inprikken en met bijvoorbeeld SoundStudio (ff zoeken op MacUpdate.com) opnemen…
Dan bewerken en exporteren naar MP3 (kan volgens mij in SoundStudio).

Anders even een Griffin iMic aanschaffen (± 30 euro). Is een geluid in/uit device voor op de USB poort.
Aangezien je het toch omzet naar, neem ik aan, MP3 is dat goed genoeg…

Heb zelf ook een iMic en bevalt me prima dat dingetje :smiley:

wil de kwaliteit wel zo hoog mogelijk houden. kan evt. ook uitgezonden worden op de radio of voor andere doeleinden worden gebruikt. vandaar dat ik toch graag met een professionele geluidsinvoer en software wil werken

dan zou ik lekker een m-box kopen. Heb je meteen protools erbij, alleen moet je de zaak in Itunes tot mp3 converteren...

[quote:7be7bdb51b="mailmen"]alleen moet je de zaak in Itunes tot mp3 converteren...[/quote:7be7bdb51b]

Of de MP3 codec voor ProTools kopen; op die manier kun je direkt vanuit PT als MP3 exporteren.
De codec kost ongeveer 20€