Audio kwaliteit mac mini.

Beste,

Ik zit er aan te denken om een mac mini aan te schaffen, maar nu vraag ik me af hoe de kwaliteit van het geluid is hier bedoel ik alleen ‘stereo’ mee :wink:. Wil hem aan een stereo versterker koppelen en itunes gaan gebruiken voor mp3’s en cd’s te beluisteren :roll:.

Thanks, Roel

alleen mono.

i.v.m. illegale instellingen

De Mac mini heeft een "Line-out jack". Kan dus prima aan je stereo gekoppeld worden... niks illegaals aan :)

Alle Macs hebben een stereo uitgang.

Ik geloof dat als Tiger komt dat ook Multi-Chanel ondersteund wordt. (In ieder geval DVD player)

[quote:cf24a1258d="SnoopDogg"]alleen mono.

i.v.m. illegale instellingen[/quote:cf24a1258d]

??? :expressionless:

[quote:f07607b13d="dennis"]Ik geloof dat als Tiger komt dat ook Multi-Chanel ondersteund wordt. (In ieder geval DVD player)[/quote:f07607b13d]

Moet je wel een digitale uitgang hebben :wink:

[quote:d419617728="maceddy"][quote:d419617728="dennis"]Ik geloof dat als Tiger komt dat ook Multi-Chanel ondersteund wordt. (In ieder geval DVD player)[/quote:d419617728]

Moet je wel een digitale uitgang hebben ;)[/quote:d419617728]

en daar heb je dan weer usb oplossingen voor…

[quote:a21671501f="freerksmit"][quote:a21671501f="SnoopDogg"]alleen mono.

i.v.m. illegale instellingen[/quote:a21671501f]

??? :|[/quote:a21671501f]

Questie van stomme vraag stom antwoord hier denk ik…
Lijkt me…

Natuurlijk kun je die gewoon op je stereo aansluiten…

[quote:3e5c25130a="SnoopDogg"]alleen mono.

i.v.m. illegale instellingen[/quote:3e5c25130a]
Tuurlijk… NOT!

geintje.

Ik denk dat het belangrijker is dat je een goede stereo versteker met daarachter goede speakers :D koopt. Zelf hoor nauwelijks verschil tussen het afspelen van een cd een mp3 die ik gemaakt het van diezelfde cd. Moet er wel bij zeggen dat de mp3 ook maar 96kbit/s was op mijn mac mini met airtunes.

Nou om eerlijk te zijn is er toch wel degelijk een vershill tussen de CD en MP3 maar rond de 192kbps vervaagd het, dit hoor je dus bijna niet meer op een normale stereo installatie. Probeer wel altijd zo hoog mogelijke bitrate aan te houden.

Maar inderdaad zoals ik gehoord heb zijn alle macs gewoon stereo en hebben goede audio kaarten.

Cheers,