Audio niet sync met video

Heb alleen het video vervolgens met 8 frames naar voren geschoven, het geheel als 'sync' gemarkeerd en weer naar de browser gesleept, nieuwe naam gegeven maar dat werkt niet. De a-sync clip neemt dezelfde, nieuwe naam aan en allebei de clips zijn weer async...??

Iemand suggesties?

Je vraag loopt niet over van duidelijkheid:

Met welk programma werk je, wat is het clipformaat(DV PAL, MPG2, DivX?), welke mac welk OS versie gebruik je? En noem de handelingen die je doet precies.

Misschien dat we je dan kunnen helpen.

Sorry, je hebt gelijk. (Was een beetje haastig) FCP 5

Tijdens capturen van DV is er iets mis gegaan- clips zijn tussen de 8 en 25 frames a-sync. De hele clip in de tijdlijn gezet en vervolgens de eerder beschreven handelingen uitgevoerd.

Alvast dank. (vroege vogel, trouwens, Rico. Geplaatst om 5.43 uur??!! Of woon je niet in NL?)

Vroege vogel in NL.

Ik denk dat je Capture settings niet goed hebben gestaan. Opnieuw inladen lijk mij ook de beste optie.

Wat zegt de “format” info van de clips? (met rechtermuisknop op clip -> item properties -> format) Hoeveel fps, en wat staat er achter de pixel aspect?

25 fps, PAL CCIR 601 (waar staat die CCIR 601 eigenlijk voor?) - dit zijn toch normale DV-settings als je 4x3 draait?

(sorry dat ik wat laat reageer- 2 dagen computerellende achter de rug…)

[quote:5431f32228="Wolf"]25 fps, PAL CCIR 601 (waar staat die CCIR 601 eigenlijk voor?) [/quote:5431f32228]

http://en.wikipedia.org/wiki/CCIR_601

Bedankt, Geerth! Volgende keer dat iemand mij vraagt wat CCIR 601 is dan... ehhh, verwijs ik ze gelijk door naar Wikipedia :)

(Maar willen ze de verkorte versie, dan zeg ik: een standaard voor het digitaliseren van analoge video :wink: )

Hij is wel goed, die Wikipedia!

[quote:7ad42d6165="Wolf"]25 fps, PAL CCIR 601 (waar staat die CCIR 601 eigenlijk voor?) - dit zijn toch normale DV-settings als je 4x3 draait?

(sorry dat ik wat laat reageer- 2 dagen computerellende achter de rug…)[/quote:7ad42d6165]

Inderdaad normaal. Wat is de status van je probleem? Nog hetzelfde of ben je al verder gekomen?

Ik heb er maar omheen gewerkt. Wel omslachtig maar het is af- gelukkig waren er veel stukken waar ik muziek onder kon zetten. Ik denk dat het te maken heeft 'drifting audio' als je langer dan 30 minuten Capture Now gebruikt. Dat, in combinatie met het gebruik van een andere camera om in te laden.

Ga het volgende keer in stukken van 30 minuten binnenhalen.

Ik heb hier ook een issue mee gehad [zie eerdere posting] en kwam ook uit op ongeveer 8 frames. Ik heb toen ingeladen met een interne DVCAM drive [sony]. Ik ga deze week nog een oplossing proberen die ik gisteren bedacht en dat is de FW-control van advanced op simple zetten. daardoor kan ik wel vanuit de preview de capture starten ipv met de preview de camera op play zetten en dan op capture now klikken. Als dat niet werkt; dan weet ik het ook niet meer..

groet,
Joost

Dit is een van de redenen waarom ik van de capture sessie af wil en naar HDD recorders aan het kijken ben....

Het was een ramp in Premiere, met FCP iets beter, maar nooit echt op kunnen lossen.

ik ben maar overgegaan op batch capture en dan de lengte van de stukken op 5 minuten gezet.
Heeft te maken met locked audio volgens mij en het verschil in sample frequentie video vs audio

Het is niet een continu probleem- de ene keer is het perfect en dan opeens speelt het weer op. Kortere stukjes inladen helpt bij mij altijd.

Trouwens, mijn oorsponkelijke vraag was hoe je in FCP de hele boel in één handeling weer sync krijgt. Dat moet toch kunnen? Zoals ik dus zei: in de tijdlijn audio bv 8 frames verplaatsen tov video en dan die clip weer terugzetten in de browser met een nieuwe naam. Dan maak je dus bij wijze van spreken een nieuwe masterclip aan.
Dat zou een stuk sneller zijn dan opnieuw capturen. Maar dat lukt dus niet. Weet iemand hoe dit wel moet?

Wolf,

In Premiere (en volgens mij ook in FCP) moet je eerst de video en audio ‘unlinken’
Dan kan je de audio 8 frames opschuiven en deze uitrenderen als nieuwe clip.

Deze kan dan weer geimporteerd worden in je project.

Succes.

je hebt idd gelijk.. zo gauw als je de sync verbreekt [lock audiotrack; verplaats videotrack] kan je m niet meer als clip terug gooien in de browser; dan ditched hij het geluid..

interessant… iemand een oplossing?

als cheat misschien gewoon een delay op de audio zetten van 8 frames? is 8/25 sec = 0.32 sec = 320 ms [aannemende dat dat de eenheid is van de delay in fcp --audiofilters → apple–> audelay

wet/dry volledig op wet [alleen het effect]
feedback op -100 [resultaat niet terugvoeren aan het effect]

ik hen hetzelfd probleem alleen volgens mij is het geen audiodrift.

Het geluid is aan het begin (na insinc slepen) over gelijk, dus de hele audio sequence is gewoon verschoven. ik heb dit wel vaker.

Erg vervelend en ik vraag me dan ook af wat de oorzaak kan zijn.

Met dezelfde camera gecaptured en gefilmd.