Audio opnemen met lijningang?

Ik heb al diverse draadjes hierover gevonden, maar het is nog niet helemaal duidelijk. Mijn vader heeft een Yamaha Clavinova en wil op zijn eMac rechtstreeks de audio opnemen vanaf de clavinova. Dat hebben we dus geprobeerd met een kabel in de koptelefoon uitgang van de Clavinova naar de lijningang van de eMac. Als ik in de systeemvoorkeuren kijk komt er nog niet het kleinste signaaltje binnen door de lijningang.

Daarna hebben we het nog met de radio in plaats van de Clavinova geprobeerd, maar ook dan geen enkel signaal. Wat is het probleem? Moet er misschien een bepaald soort kabel gebruikt worden?

Het zal wel, maar even om te checken:

Je hebt bij systeemvoorkeuren als input signaal wel line-in gekozen? Ik vind het niet heel duidelijk werken, maar je moet line-in gewoon selecteren.

Iets anders: ik weet niet welke clavinova je hebt, maar afhankelijk van je model is het ok mogelijk midi over te sturen. Zo kun je het nog bewerken op je Apple! Of via Garageband (oid) nog meer met je muziek klooien.

Succes

[quote:9b603aaa7f="AppletjeEitje"]Het zal wel, maar even om te checken:

Je hebt bij systeemvoorkeuren als input signaal wel line-in gekozen? Ik vind het niet heel duidelijk werken, maar je moet line-in gewoon selecteren.[/quote:9b603aaa7f]
Ja natuurlijk. Zodra ik de microfoon daar selecteer slaat hij uit als ik geluid maak, maar de line-in slaat nog niet eens 1 blokje uit, niet met de Clavinova en ook niet met de radio.

[quote:9b603aaa7f]
Iets anders: ik weet niet welke clavinova je hebt, maar afhankelijk van je model is het ok mogelijk midi over te sturen. Zo kun je het nog bewerken op je Apple! Of via Garageband (oid) nog meer met je muziek klooien.

Succes[/quote:9b603aaa7f]

Klopt. Dat met die midi werkt al, maar de digitale midi instrumenten op de Clavinova zijn veel beter dan die op de computer, vandaar dat mijn vader het rechtsstreeks wil opnemen.

Is er geen audiofiel die hier iets van weet?

Ik denk dat je nog eeuwig zal blijven proberen. Bij mijn weten hebben de eMacs geen line in, don't shoot me als het wel zo zou zijn.

Hang er zo een USB iMic aan en je probleem is opgelost.

Ze hebben wel een line in. Er zijn 2 poortjes, 1 voor de koptelefoon en daarnaast een voor line-in. Een symbooltje van een cirkeltje met aan elke zijde een boxje/driehoekje. Volgens de handleiding is dat de line-in poort.

Afbeeldinkje erbij gezocht:
[img:2d82d2b387]http://macspeedzone.com/images/reviews/machines/desktop/emac/6_02/ports.jpg[/img:2d82d2b387]

Ok, het is al gelukt. We hebben met behulp van een tulpstekker verloop naar een koptelefoon plug de radio op de computer aangesloten. De Clavinova zit weer aangesloten op de radio. De radio treedt dus op als versterker. Toen even het simpele programmaatje [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17392]Audio recorder[/url] gedownload. Klinkt prima.

wat is in godsnaam een clavinova?

[ben te lui om ff te googlen] :stuck_out_tongue:

Een digitale piano. Je kunt behalve piano ook allemaal andere instrumenten uitzoeken, zoals viool, orgel, trompet, banjo, van alles dus. In feite kun je dus een compleet orkest nabootsen.

[quote:1b09756c38="Maclord"]wat is in godsnaam een clavinova?

[ben te lui om ff te googlen] :P[/quote:1b09756c38]

Heer geef me wijsheid want ik heb het zo nodig !!!

Wel te lui om “te googelen”, maar niet te lui om een bericht te typen, wat meer werk is dan clavinova te copy/pasten in het google venster van je browser.

6 keer klikken en je weet het.

[quote:596c9aabf5="linpaws"][quote:596c9aabf5="Maclord"]wat is in godsnaam een clavinova?

[ben te lui om ff te googlen] :P[/quote:596c9aabf5]

Heer geef me wijsheid want ik heb het zo nodig !!!

Wel te lui om “te googelen”, maar niet te lui om een bericht te typen, wat meer werk is dan clavinova te copy/pasten in het google venster van je browser.

6 keer klikken en je weet het.[/quote:596c9aabf5]

dus…
goed he? :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: