Audio output balance doet raar,.....

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Quicksilver 800Mhz G4 machine. Afgezien van wat extra harde schijven en geheugen is het gewoon de standaard config.

Nu heb ik het volgende probleem:

Ik moet bijna dagelijks de output balance van mijn “buit-in audio controller” aanpassen. Het merkwaardige is namelijk dat deze, zonder enige reden, zo nu en dan een willekeurige sprong naar links of rechts maakt. Soms is het zelfs duidelijk te horen als ik op dat moment toevallig muziek afspeel.

Mijn vraag is:
Is dit een hardware questie, en moet ik misschien een firmware updaten,…of is dit een software probleem?

Ik draai momenteel 10.2.6 ,…maar bij alle vorige versies van OS X had ik hetzelfde probleem.

Bij voorbaat dank.

[mod:2168bb69a7="Urbin"]Even verplaatst naar audio :) hier zal je meer kans maken.[/mod:2168bb69a7]

Hey, Het lijkt me meer een software-probleem.. maar ik vind 't een vreemd verschijnsel, Maak je tevens gebruik van een Audio-programma zoals Peak ofzo? Anders moet je toch maar even een schijfhulpprogramma laten draaien om de zaak na te laten kijken. Wanneer dit niet helpt kun je ook proberen om je Mac een nacht aan te laten staan, dit is ook goed voor je systeem! (of het programma "Macjanitor")

Ik zou 't anders ook niet weten, Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gehoord… misschien dat anderen hier wel een oplossing voor weten…
Succes!
:wink:

Als je hier nog wat rondkijkt ga je er nog wat over vinden. Deze topic is namelijk al eens besproken :)

J**,

Toevallig had ik vanmiddag exact hetzelfde!

Ik was even een paar headphones aan het uittesten met iTunes en vond 'm wel erg ‘over rechts’ gaan. Bij controle bleek inderdaad mijn Balance (System Prefs) ‘plotseling’ anders te staan.

Dit is voor het eerst dat ik zoiets vreemd meemaak, het enige wat ik momenteel kan bedenken is mijn recente update naar 10.2.6, Quicktime 6.3 etc.

Iemand gelijke ervaringen?

Erik

[quote:7c80632876="Flatmo"]Als je hier nog wat rondkijkt ga je er nog wat over vinden. Deze topic is namelijk al eens besproken :)[/quote:7c80632876] Kun je effe een link geven van die besproken topic, want ik kan 'm niet vinden.. :oops: :? :wink:

Kijk! Hier heb ik wel wat gevonden maar niet met een echte oplossing of het Terminal verhaal moet werken :? Maar ik raad aan om niet je Terminal in te duiken als je daar niet veel verstand van heb.

Maar hier de LINK

[quote:1896541487="Urbin"]Kijk! Hier heb ik wel wat gevonden maar niet met een echte oplossing of het Terminal verhaal moet werken :? Maar ik raad aan om niet je Terminal in te duiken als je daar niet veel verstand van heb.

Maar hier de LINK[/quote:1896541487]
Thanx Urbin!
:wink: