Audio probleem bij branden DVD

Ik ben bezig een stapel kindervideo's over te zetten van VHS naar DVD. Ik capture via mijn A/D converter in FCP, converteer naar MPEG2 mbv Quicktime Conversion, dump de M2V in Toast 6 en branden maar. De laatste paar keer merk ik echter dat er stukjes van een paar minuten zijn waar het audio hapert. Hij blijft 'hangen' en herhaalt zichzelf. Na enkele minuten pikt ie het weer op. Beeld is wel goed. Het lijkt te gebeuren tijdens het capturen want ik heb de slechte stukjes verwijderd in FCP en die vervangen door opnieuw gecaptured materiaal. Dit werkt. Maar het is natuurlijk heel lastig omdat ik elke keer de hele film moet doorlopen om het geluid te checken. Ook raar is dat ik 1 keer het audioprobleem wel waarnam in het MPEG2 bestand maar niet in het FCP project van waaruit het geconverteerd was??

Ik ga nu proberen kortere clips te capturen, zeg 30 minuten ipv 45 of 60, misschien dat dat helpt.

Iemand nog ideeën?

Bedankt,

Wolf

Als je converter off line raakt tijdens dat FCP open is heb je idd grote kans dat het audio niet meer sync is of helemaal niet meer klopt. Je moet er dus voor zorgen dat de rand apparatuur ten alle tijden aan blijft staan als je in FCP bezig ben. Als de converter even niet meer doet wat ie moet doen is het slim om alles weer opnieuw op te starten. Ook heeft FCP er moeite mee om grotere stukken in een keer goed weg te schrijven. Dus hou er idd rekening mee dat als je lange stukken aan het capturen bent er iets mis zou kunnen zijn ( is gewoon kut als dat gebeurd). Het is ook slim om andere programma's die interngeheugen niet aan te hebben staan.

Ik zou kleinere stukken capturen. en ook twee dvd’s branden , als de ene DVD sneuveld als je zoontje/dochter er mee gaat frisbeen, heb je altijd nog een master om een copie te maken. Hoef je ook niet het hele capture verhaal door te gaan.

Als het audio niet sync loopt is het bij mij altijd -19 frames of -24 frames.

Succes

er bestaat een freeware programa waarmee je heel goed lange stukken kunt opnemen (werkt met de meeste convertors);het heeft "Vidi" de opgenomen film kun je dan heel makkelijk importeren in FCP of FCE en bewerken

[quote:3ede0d3af3="Rutger1981"]Als je converter off line raakt tijdens dat FCP open is heb je idd grote kans dat het audio niet meer sync is of helemaal niet meer klopt. Je moet er dus voor zorgen dat de rand apparatuur ten alle tijden aan blijft staan als je in FCP bezig ben. Als de converter even niet meer doet wat ie moet doen is het slim om alles weer opnieuw op te starten. .

Als het audio niet sync loopt is het bij mij altijd -19 frames of -24 frames.

Succes[/quote:3ede0d3af3]

Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je precies met die converter offline- dat ie uit staat? Dat moet toch niks uitmaken, het materiaal staat toch al op de harde schijf??

Verder is het niet een kwestie van audio async, maar van audio die letterlijk blijft steken, dus bv 1 woord dat zich blijft herhalen, langzaam van tempo verandert (bijv. eerst Jajajajaja en dan ja ja ja ja ja en op een of andere manier hervindt het audio zich dan weer en is weer normaal hoorbaar en ook sync.
De laatste keer was het audio goed maar was het beeld niet vloeiend. Trillerig beeld, erg duidelijk bij tekenfilms. Het is een performance kwestie, lijkt wel. Lijkt wel alsof de bestanden niet ‘integer’ zijn weggeschreven. Ik bekeek en beluisterde net een clip in de timeline die ik net gecaptured had en na 30 seconden lijkt het alsof er een kettingzaag door het audio heen gaat, zware verstoringen die na een minuut of wat weer verdwijnen…???

Heb al 6 DVD’s verprutst: dacht eerst dat ze goed waren en dan zat er ergens toch weer iets niet goed.

[quote:3da756ecaa="Wolf"]Ik bekeek en beluisterde net een clip in de timeline die ik net gecaptured had en na 30 seconden lijkt het alsof er een kettingzaag door het audio heen gaat, zware verstoringen die na een minuut of wat weer verdwijnen..???[/quote:3da756ecaa]

Was nog vergeten te vertellen dat, toen ik net voor de 2e keer exact hetzelfde stukje bekeek en beluisterde in de timeline, de clip WEL normaal afspeelde???!!!

Hoe kan dit? Ik word gek! Wie helpt???

hallo ,

heb je al es gekeken of de audio niet te hoog staat op die specifieke plaatsen(clipping) ?
heb dit vroeger ook wel eens gehad in iMovie en met een paar dB omlaag was het verholpen .
hoopt dat dit voor jou ook werkt !

harry

Mijn ervaring is dat als je comprimeerd rechtstreeks vanuit FCP beeld en geluid vaak niet synchroon lopen....dit probleem heb ik niet als ik compressor gebruik. groet.

[quote:1ea570dbe7="frenzy"]Mijn ervaring is dat als je comprimeerd rechtstreeks vanuit FCP beeld en geluid vaak niet synchroon lopen....dit probleem heb ik niet als ik compressor gebruik. groet.[/quote:1ea570dbe7]

Die QT MPEG2 conversion is, dacht ik, toch hetzelfde als die van Compressor? Compressor heeft alleen meer settings/mogelijheden- kan bijv meerdere bestanden comprimeren. Maar als je één sequentie wilt exporteren kun je net zo goed QT gebruiken.

Afgezien daarvan: beide werkwijzen comprimeren ‘rechtstreeks vanuit FCP’ dus ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Of je nou Export using Compressor of Export using QT Conversion gebruikt, je werkt bij beiden vanuit FCP. Niet soms?

Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het graag.

Ik heb trouwens gemerkt dat als ik het gedeelte met de ‘defecte audio’ opnieuw capture en in de timeline invoeg, dat het probleem dan verholpen is… Toch een capture kwestie, lijkt me? (Wat toch onbegrijpelijk blijft: dat ‘defecte stukje’ hoor je alleen NA CONVERSIE. In de timeline speelt ie 'm goed af, alhoewel ik ook heb meegemaakt dat ie ook in de timeline niet goed was… Maw er zit weinig consistentie in het probleem, wat een oplossing niet bepaald vergemakkelijkt)

Exporteren naar Compressor geeft naar mijn idee een betere kwaliteit, zeker als je de 2-pass(=high quality) methode gebruikt. Wat wel vaak gebeurt is dat de audio out sync gaat lopen. Dat is echter makkelijk te ondervangen door de audio apart te exporteren naar QT-aiff vannuit FCP. Misschien is apart exporteren ook de oplossing voor jouw probleem.