[audio] probleem met meerdere geluiden tegelijk

Hoi,

Op mijn net-nieuwe macbook heb ik een probleem met het geluid, vanaf de eerste keer dat ik 'm aan zette…
Als ik bijvoorbeeld een playlist afspeel in iTunes, en de crossfader begint met faden aan het einde van het nummer (dat is dus het moment waarop er twee geluiden worden ‘gemixt’), dan begint het geluid enorm te hikken.
Het lijkt wel alsof er een stukje van het vorige nummer in de audiobuffer blijft ‘hangen’ en ‘loopen’.
Als de crossfade-tijd voorbij is, dan gaat het weer goed.

Het is ook bijvoorbeeld als ik tijdens iTunes (of VLC, maakt niet uit) een foto neem met Photobooth, dan gaat het precies zo (het geluid “loopt” en wordt steeds harder… totdat de foto in Photobooth helemaal is gemaakt)

Als ik in het audio/midi menu de sampling rate verander lijkt het even goed te gaan (alsof de soundbuffer even wordt geleegd?) maar even later is het weer precies zo.

Ik heb eigelijk alleen de beschikbare updates geinstalleerd. OSX is nu versie 1.4.6

Tips zeer welkom.

edit:
Als ik op google zoek op “10.4.7” krijg ik vooral berichten te zien als “Mac OS X 10.4.7 to deliver audio fixes, more”… welke audio fixes zouden dat zijn?