Audio Starter vragen

Ik begin het opnemen nu aardig leuk te vinden maar ik heb nog enkele vragen. Ik heb hier en daar al gezocht op het forum. Ik heb een Mini 1,66 duo core met 1Ghz geheugen.

Logic Express 7: Guitar Amp werkt niet (raar geluid) is dit een kwestie van upgraden naar de intel versie 7.2? (in garageband 3 werkt het wel goed)

M-Audio Mobile Pre: is dit goed om mee te beginnen i.c.m. Logic/Garagband. Als ik zang en gitaar tegelijk opneem komt dit dan binnen via verschillende sporen in Logic?
Hier heb je toch meer aan dan een mengpaneel van 100 euro (ook al heeft deze meerdere sporen)

Bass: Slapping bassgeluid, hoe neem je dit op? Het is zo hard dat het gelijk piekt in de opname.

Digitaal drumstel: Werkt dit goed via de midi-interface? Of is dit geen goede manier van opnemen van drums.

Wat een feest is dat...opnemen op de Mac... Dankzij Garageband heb ik ook die stap gemaakt!

Over gitaaramps kan ik weinig zinnigs zeggen. Wél dat ik persoonlijk met de channel strip settingen al hele aardige resultaten behaalde… maar ik ben ook geen gitarist. Er zijn overigens wel leuke plugins op het net te vinden die eventueel wél iets voor jou kunnen betekenen.
En een lekkere slapsound maken (meer mijn afdeling, hahaha) is een kwestie van spelen met je inputgain, compressie, limiten… al naar gelang je smaak!
Nadat ik een tijdje lang met een verloopje van 6,3 naar 3,5mm m’n bass aan de iMac knoopte heb ik me onlangs een firewire interface gehaald van Edirol. Ok, kost iets meer… maar ja
Volgens mij moet je met die m-audio ook wel heel goed uit de voeten kunnen!

Succes in ieder geval!