Audiochat met Windows-gebruiker

In iChat werkt het fantastisch: audiochatten. Maar nu wil ik dat regelmatig doen met een Windows-gebruiker.

Ik heb op de site van AOL Instant Messenger gekeken, en die biedt Windows-gebruikers wel de mogelijkheid van audiochatten, maar voorzover ik kan nagaan alleen tegen betaling. Ik heb gezocht naar MSN-clients voor de Mac die audiochat ondersteunen, maar niet gevonden.

Wat moeten mijn Windows-vriend en ik installeren om een goede geluidsverbinding tot stand te brengen, zonder extra kosten en liefst met een verglijkbare (fantastische) kwaliteit als tussen twee iChat-gebruikers?

Gewoon de nieuwste AIM downloaden. Werkt prima en gratis.

Ik videoklets zo met een vriendin. Ik heb de nieuwste ichat en zij AIM op XP

Grtz
Martijn

welke versie heb jij dan? ik heb dit vorige week ook gepoogd zonder resultaat.... de aim'er kreeg telkens bericht dat ik zou weigern zijn audio chat te aanvaarden, en zelf kreeg ik dat audio icoontje niet te zien in mijn ichat van hem.

:roll:

Heb je firewall goed ingesteld?

iChat AV (5060, 16384-16403)
AOL IM (5190)

Deze twee toevoegen in Firewall (systeemvoorkeuren -> Delen)

Ik vind het ook beetje slordig van Apple dat deze niet standaard in staan, maar zo moet het lukken.

[quote:05a748ce02="mwesterl"]Gewoon de nieuwste AIM downloaden. Werkt prima en gratis.

Ik videoklets zo met een vriendin. Ik heb de nieuwste ichat en zij AIM op XP

Grtz
Martijn[/quote:05a748ce02]
En dat is kosteloos voor jouw Windows-vriendin? Op de AIM-site lees ik:

[quote:05a748ce02]“Double Your Minutes Free” offer

Purchase any AIM Voice Conferencing payment plan now through July 23, 2004 and we’ll double the number of call units in your initial purchase. Get details when you click the AIM Voice Conference icon in AIM 5.5.

Pricing
Three payment plans are offered:
120 Call Units: $20
300 Call Units: $50
660 Call Units: $100
[/quote:05a748ce02]