Ik overweeg de aanschaf van een nieuwe audio-interface
echter, wat ik wil weten of dit zeker mijn probleem gaat oplossen:
Ik gebruik een macbook pro, en icm met mijn cinema display, gebruikmakend van een m-audio 410 firewire interface (met ongebalanceerde uitgangen) krijg ik ongewenst gekraak en gepiep uit mijn yamaha HS50 monitors; nu die M-Audio was een redelijke miskoop en ik weet dat dit niet echt professioneel materiaal is (spijtig want het was duur genoeg)
Maar nu wil ik weten of de aankoop van bvb de Echo AudioFire 4 een oplossing gaat bieden voor mijn probleem, enige audiofielen die mij hier kunnen helpen zouden welkom zijn
Heb je het gekraak ook als je bijvoorbeeld een koptelefoon aansluit op die M-Audio? Zo niet, dan ligt het aan je monitoren. Zo wel, dan heeft de M-Audio interface (zoals zo veel low-end audio-interfaces) geen galvanische scheiding tussen het data gedeelte en het audiogedeelte...
Ik zou overigens niks meer van Echo kopen - qua support is deze club al jaren een doorn in het oog. Kijk eens naar de merken RME, Motu of Appogee.
Gekraak en gepiep los je niet de facto op met galvanische scheiding. Overigens heb ik wel meer gehoord van de ongelukkige combi van een Cinema display en audio interfaces.
Soundonsound schreef ook over jouw probleem:
“Audio Performance
I immediately noticed hum and mouse-related background buzzes even with one of the FW410’s unbalanced audio outputs plugged into my mixer, but I completely cured the problem by using pseudo-balanced cables between the 410 and the balanced inputs of my mixer, giving me very clean and quiet audio. This isn’t a criticism of the 410 per se, but it is an increasingly likely occurrence when patching multiple unbalanced audio and system cables into other studio gear, and something to bear in mind if you’ve got a complex setup.”
Klik voor het gehele artikel. Ik denk zelf dat je te veel verwacht van een laag asymmetrisch pre-out-niveau dat je over vrij lange kabels wilt sturen. Dat is heel vaak vragen om storing.