audion versus iTunes

Op de audion site (panic.com) staat er dat audion beter is dan iTunes, is dit ook echt zo?? Is er nog een betere speler dan die twee??

Dennis

Ik heb ze allebei een week lang gebruikt. Eerst iTunes, want die zit standaard bij Mac OS X, de 2e week dat ik m'n Mac had heb ik Audion geprobeerd.

Audion is heel rommelig en onoverzichtelijk, maar skinable en klein. Er zitten goede funties in om mp3s te editen, dus je kan echt een klein stukje ruis vlak voordat een nummer begint eruit halen. De playlists zijn rommelig, en minder mooi georganiseerd als in iTunes. Ik zou bij iTunes blijven, dat jammer genoeg een beetje veel ruimte in neemt in je scherm (ik weet dat je hem kan zoomen ;]), en wat minder opties heeft. Ik vind iTunes toch echt de betere speler, vooral vanwege de lekkere bediening en de superstrakke browser.

Aan de andere kant zweren veel mensen bij Audion, dus ik zou zeggen; download het en probeer het uit. Je kan hem 15 dagen gratis gebruiken, daarna met restricties.

Ja, ik heb audion ook gedownload en er zitten absoluut hele goed kanten aan, maar vind het ook te rommelig. Ik denk dat ik toch maar bij iTunes blijf. Is ook gratis dus das makkelijk.

Dennis

Wist je dat je met het groene knopje (+) iTunes klein kan maken?

Adriaan

Voordat iTunes er was gebruikte ik altijd Audion. Dit was toen zeker de beste mp3 speler. Ik gebruik nu al vanaf het begin iTunes omdat dit er veel beter uit ziet en je nummers staan ook veel beter georginaseerd. Het grootste voordeel van audion is dat je twee players kunt openen en zo nummers door elkaar kan gaan mixen.

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik heb weer een sterke voorkeur voor Audion, omdat die veel meer kan, en ik vind op mijn beurt iTunes dan weer rommelige playlists hebben. :) Zal wel een kwestie ergens aan gewent zijn of zo. Voor audion heb je ook zoveel mooie skins, dat is ook fijn, weet alleen niet hoe goed of slecht die werkt met de iPod.

Natuurlijk als ik thuis ben en er komen mensen langs, die ff hun mail willen checken, dan is de mac altijd kut, omdat knopjes op andere plaatsen zitten, je geen IE als browser gebruikt enz. Maar iTunes vind iedereen altijd erg practisch, vooral ook de functie branden schijnt te simpel te zijn. Ik ben zelf dik tevereden met iTunes. Maar wat ik me nu afvraag, waarom vinden jullie de playlists van Audion resp. iTunes zo rommelig?

Met iTunes kan je simpel naar bestanden zoeken uit je playlist en je kan de lijst echt op elke voorkeur sorteren. Ook de slimme afspeellijsten zijn echt super!

Dennis

Ik ben ook een voorstander van iTunes, maar er is wel een ding en dat is dat audion MP3 PRO kan afspelen en omzetten. Is audion ook zoals ze zeggen echt de enige die dat kan voor mac, of is er ook een iTunes plugin daarvoor, ik blijft namelijk liever bij iTunes, maar wil ook MP3 PRO kunnen gebruiken.

Groetjes

Inderdaad LadyEowyn, als er zo'n plugin zou zijn dan zou iTunes echt Rocken! Nu is iTunes momenteel gewoon de mooiste en beste speler voor Mac....

p.s. LadyEowyn heb jij niet een mooie nieuwe avatar die je pas net van de week gemaakt hebt? :lol:
Die zou ik er maar eens opzetten als ik jou was :wink:

[quote:1aba4f9260="Mirg"]Er zitten goede funties in om mp3s te editen, dus je kan echt een klein stukje ruis vlak voordat een nummer begint eruit halen.[/quote:1aba4f9260]

Dat kan met iTunes ook hoor. In de “Info” van een MP3 kan je tot op de tiende seconde naukeurig (misschien zelfs wel kleiner) aangeven waar de MP3 moet starten, bijvoorbeeld 9/10 seconde vanaf het begin…

[img:1aba4f9260]http://www.folosa.com/macosx/public/img-1042675272.jpg[/img:1aba4f9260]

Het is dan wel niet een permanente edit van je MP3, maar het resultaat is hetzelfde. Gebruik het vaak voor live nummers waar naar mijn zin iets te lang in geklapt wordt. :wink:

Hmmm Op de site van Audion staat dat Audion beter is dan iTunes?! Tja niet echt een objectieve uitlating zou ik zo zeggen maar ja :lol:

Ik heb voor iTunes ook Audion gebruikt en ik denk niet dat ik het een zeer goed programma VOND. Ik heb het zelden gebruikt en was ondertussen steeds op zoek naar andere players. Audion stak er wel met zijn kop allemaal boven uit. Maar iTunes heeft me Audion snel doen vergeten en ik heb eigenlijk nooit meer een andere player gebruikt dan iTunes. Ik kan me best voorstellen dat audion nu misschien beter is dan iTunes maar ja Audion zal dan weer niet compatibel zijn met het pakket iLife wat iTunes dus weer intressanter maakt.

Ik gebruikte voor iTunes SoundJam. De makers van SoundJam zijn aangenomen door Apple en toen kwam iTunes 2 daaruit rollen. Ongeveer hetzelfde menu was het resultaat.

SoundJam vond ik stukken beter dan Audion alleen al voor de extra tools die er gratis bij zaten!

Ik zou nog wel 1 verbetering in iTunes willen zien en dat is de mogelijkheid om de catagorie: Artiest voor de Tracknaam te zetten, daar wordt het wat overzichtelijker van. :)

Voor de rest is het een uitstekend programma, tot ik iTunes geprobeerd had was WinAmp m’n favoriet maar daarmee ben je meteen je complete playlist kwijt als je een willekeurige Mp3 opent. Natuurlijk kun je de playlisten saven, maar het blijft omslachtig.