audiorechten bij youtube filmpjes die op prive staan

Dag,
Ik ben nieuw hier en ik wil graag weten hoe het zit met video uploads op youtube als je de instelling op prive heb staan. En niet op openbaar.
Kan youtube dan ook moeilijk doen qua audiorechten?
alvast bedankt voor jullie reactie
B

Denk je werkelijk dat iemand je gaat helpen als je maar topics blijft aanmaken ??

Geduld…

Ik denk dat het niet uitmaakt of de content privé of publiekelijk toegankelijk is, je upload content naar een server (online) dat misschien niet jouw eigendom is dus zal YouTube dit altijd proberen tegen te gaan.
Het zou anders wel heel makkelijk worden om gewoon je hele muziek/film collecties op YouTube te uploaden en deze privé maken zodat alleen jij je ze kunt zien.

Ik ga het even proberen.

Harry Potter 1 online zetten, met privé-instellingen. :slight_smile:

Maar omdat je de link van je film gewoon aan iedereen kunt doorsturen, zal het al dan niet privé zijn niet echt uitmaken, ben ik bang voor.

sorry, ik dacht dat topic verkeerd stond vandaar een 2e versie.:slight_smile: En die andere was met dubbelklik iets verkeerd gegaan.:slight_smile:

het zijn video’s die ik jaren geleden voor een non-profitorganisatie heb gemaakt en die gebruikt werden voor op school.

Je staat er overigens nu drie keer op. Dus dat gaat lekker.

Zoals je ziet kan youtube moeilijk doen bij prive video’s. Maar de enige manier om er achter te komen is de films te uploaden en dan zien wat er gebeurt. Soms verschijnt er alleen een advertentie bij de video of een link naar de itunes store. Je kan ook vimeo proberen, daar heb ik eigenlijk nooit problemen daarmee.

Ik had dit onderlaatst ook ondervonden, ik gebruik YouTube normaal nooit maar dacht dat het wel handig zou zijn om even snel een TV programma uit Amerika te downloaden van het internet en dan te uploaden naar YouTube om hem vervolgens dan op mijn Apple TV / iPhone te kunnen bekijken via mijn YouTube account.

Helaas ze hebben een zeer vernuftig systeempje dat je content kan scannen, zo werd er tijdens dit TV programma een reclame uitgezonden met daarin muziek op de achtergrond wat resulteerde in een ‘claim’ zoals hierboven en dat allemaal omdat er miss. 10 seconde muziek in zat.

Wat je ook even moet indenken is dat Youtube hiermee met algoritmes werkt. Dus het ene beeld of het ene geluid wordt sneller herkent dan een andere.
Maar Karel Willem’s voorbeeld is wel vrij duidelijk dat die detectie ook voor prive videos werkt.

Er zijn ook genoeg mensen die content maken voor Youtube die klagen over dit systeem.
Vimeo is duidelijk minder streng ja en is sowieso gericht op mensen die sowieso eigen dingen produceren. Ik heb er zelf genoeg dingen op staan waarin korte stukjes van andermans muziek is ondergezet. Maar nog nooit een waarschuwing gehad.

Mijn ervaring met Youtube was met een flauw filmpje met uitgaan ooit. Ik wist wat er tijdens die opnamen nog speelde in de tent, dus zette dat nummer eronder. En dat nummer werd gelijk herkend. Een andere bekende hit, met hetzelfde ritme eronder gezet en dat slikte die gewoon.