Authenticator Apps

Binnenkort ga ik overstappen van een iPhone 5 naar een iPhone SE (ja, nog steeds, die dingen zijn niet te leveren naar het schijnt).
Ik dacht dat ik zo’n beetje alles wel 1-op-1 over kon zetten, maar dit blijkt niet het geval te zijn, want:

Mijn Authenticator App kan niet zomaar overgenomen worden in verband met beveiliging van de aanverwante accounts.
Nu zijn er dat in mijn geval nog maar slechts 4, maar het is echt ontzettend onhandig als je die OTP’s niet meer kunt gebruiken.
Sommige werken wél samen met iCloud overigens, de Battle.net authenticator doet dat. Da’s wel chill.

Ik dacht, ik waarschuw mensen maar die ook over gaan stappen. Het kán ervoor zorgen dat je niet overal meer je bij je e-mail kunt als je twee staps verificatie aan hebt staan bij, zeg, je Google Account.

Ondanks dat ik netjes overal ook herstelcodes van heb opgeslagen, is het toch fijn te weten dat je beter eerst alles netjes overzet voor je er achter komt dat je niet in kan loggen.

Vreemd genoeg werd mijn Authenticator App wél helemaal overgenomen, maar mijn browser Opera Coast niet.