auto aanvullen 'uit' zetten....

Safari heeft de onhebbelijke gewoonte mijn URL in de adresbalk automatisch aan te vullen. (Aaarrg lijkt MS Word wel) Hoe zet ik dat uit? (BTW waarom staat dat niet gewoon uit?) gb

Als je de URL waar je naartoe moet (heel) snel intypt en gelijk op enter drukt vult die 'm niet aan. Bij Internet Explorer krijg je inderdaad nog de keuze om erop te klikken welke je wilt, hier vult die 'm al automatisch aan :evil:

Ik zou er verder geen oplossing voor weten, wordt toch doortypen :wink:

Geschiedenis wissen?

Bewerking 1: hé: ik zie dat dat niet helpt, wat vreemd. Als je de geschiedenis wist, krijg je nog allerlei auto-aanvullingen; dat is in I€ toch niet zo? In I€ vind ik trouwens die popdownfunctie van de URL-balk wel handig, die heeft Safari niet.

Bewerking 2: na het wissen van de geschiedenis vult Safari blijkbaar alleen maar adressen aan van sites die je in je favorieten hebt staan.

als ik iets intyp in safari wordt hij automatosch aangevuld met adressen uit dezelfde range zullen we maar zeggen... dan kan ik met de pijltoetsen en enter zeggen welke ik wil, ALS mijn keus er tussen staat. Anders tik ik gewoon door of als ik niet wil dat ie aangevuld wordt dan druk ik gewoon op backspace... en dan is het probleem opgelost... simpel en zoals het hoort te werken.

[quote:11159629ff="Strifer"]als ik iets intyp in safari wordt hij automatosch aangevuld met adressen uit dezelfde range zullen we maar zeggen... dan kan ik met de pijltoetsen en enter zeggen welke ik wil, ALS mijn keus er tussen staat. Anders tik ik gewoon door of als ik niet wil dat ie aangevuld wordt dan druk ik gewoon op backspace... en dan is het probleem opgelost... simpel en zoals het hoort te werken.[/quote:11159629ff]

Oké, maar ik kan me voorstellen dat iemand om privéredenen niet wil dat er automatisch wordt aangevuld, dus je zou het moeten kunnen uitzetten en blijkbaar gaat dat niet. Het enige wat lijkt te helpen is : geen favorieten aanmaken en geschiedenis wissen.

In Safari/VOORKEUREN/FORMULIEREN kan je die dingen aan en uit zetten

[quote:8fe7ecdbb5="digitalguru"]In Safari/VOORKEUREN/FORMULIEREN kan je die dingen aan en uit zetten[/quote:8fe7ecdbb5] Dit klopt niet. Het gaat hier nl. niet om webformulieren (dus adresgegevens, namen etc. die je op allerlei registratiesites moet invullen)? Ik heb het eens allemaal uitgezet daar en de URL's blijven automatisch aangevuld worden.

iGreysir, als dat het geval is dan moeten de dingen als geschiedenis, bookmarks (favorieten) en cookies handmatig gedelete worden.

wellicht kan er een apple scriptje worden geschreven dat je in je opstart items zet ofzo, dat dan die bestanden wist van je geschiedenis, favorieten en cookies ofzo. ik neem aan dat dit ERGENS wordt opgeslagen… wilde gok though…

Weet iemand nou al hoe je dit weg krijg??? :D