auto aanvullen website-adressen in Safari extreem irritant

Als intensief gebruiker van Safari begin ik me steeds meer te ergeren aan het automatisch aanvullen van website-adressen. Dit gaat supersnel, maar oncontroleerbaar. Hierdoor staat er soms de grootste onzin als je niet oplet. Kan ik dat ergens uitzetten? (zal vast eerder aan de orde zijn geweest, maar kon niks vinden)

Zet er een spatie voor, dan heb je er geen last van.

[quote:3b639887e6="Leander"]Zet er een spatie voor, dan heb je er geen last van.[/quote:3b639887e6]

Ik heb er geen last van (van dat automatisch aanvullen) maar dat wist ik niet,
van die spatie.

Goeie tip, als je er last van hebt.

Je kan toch bij voorkeuren (formulieren) alles uitvinken?

Maakt niet uit. De url balk is geen onderdeel van de website, of van een formulier. Die instellingen zijn daar dus niet van toepassing.

Volgens mij begrijpen jullie de vraag niet. Even als voorbeeld: ik wil www.macosx.nl typen. Als ik www.ma heb getypt staat er al www.macwereld.nl/formulieren/intro.htm (of noem iets anders dat met www.ma begint) en vervolgens type ik daar nog weer eens cos.x achteraan . Ik wil gewoon niet dat er ongewenst iets komt te staan als ik twee letters heb getypt!

Safari -> Voorkeuren -> Formulieren -> Andere formulieren en dan "Wijzig". Je kunt je zoekgeschiedenis van individuele sites verwijderen of alles ineens verwijderen en met een schone lei beginnen.

Peteha,

Werkt de spatie-truck niet? Dus de url laten voorafgaan door een spatie.

Thanks, daar had ik het nou nooit gezocht. Ben weer helemaal blij!

Leander,

zal je tip proberen in de toekomst.