Auto fill aarrrgghhr

Uitermate ergelijk.. autofill in zowel safari als adresboek. vb: adresboek Ik heb al een 'peter & marjan' Een nieuw adres, andere peter, zonder marjan.. Typ bij first name 'Peter', druk <ENTER> maar is ondertussen vanzelf automatisch aangevuld tot peter & marjan

Hoe zet ik dat aanvullen permanent uit?? Hoe kan ik zelf bepalen wat ik in typ, zonder ‘handige’ bemoeienissen?

gb

[quote:33aca37147="gbruit"]Uitermate ergelijk.. autofill in zowel safari als adresboek.[/quote:33aca37147]

Hahaha, en vergeet iTunes niet! Ik zou ook wel graag weten hoe je dit uit kan zetten inderdaad! Heb je bijvoorbeeld een aantal MP3’s van r.e.m. maar jij wilt in een nieuwe gewoon netjes R.E.M. invullen (hoofdletters dus), dan moet je ook aardig wat stunts uithalen om dat voor elkaar te krijgen zonder dat iTunes (of OSX) zich er steeds mee gaat bemoeien! :evil: :x

neee dat girotel via safari. Wil je 10 euro overmaken maaktie erzelf 10.000 van!!! moet je echt wel ff opletten!

ik heb er in safari met mijn internet spelletje ook last van..best irritant als je ergens 2 van moet bouwen en je bouwt er 200 van! :@

met iTunes heb ik inmiddels bedacht dat ik begin met xx en dan wat ik wil en dan haal ik later xx weg… MOCHT hij bijvoorbeeld mijn hoofdletters niet pakken als er al een verise is met kleine letters. Moet wel zeggen dat het over het algemeen in iTunes wel handig is, maar bij het surfen vin dik het gewoon kut…

en :o bij girotel dinges is het helemaal irritant!! echt oppassen daar!

Je kunt het ook gewoon uitzetten in de voorkeuren, hoor.

[quote:51c2c9c1da="ScubaMac"]Wil je 10 euro overmaken maaktie erzelf 10.000 van!!! moet je echt wel ff opletten![/quote:51c2c9c1da]

Damn’… Kan ik tien euro van je lenen? :smiley:

[quote:b32c615e91="Gijs"]Je kunt het ook gewoon uitzetten in de voorkeuren, hoor.[/quote:b32c615e91]

Gewoon uitzetten? Alleen de auto fill forms maar niet het auto aanvullen, toch?
:o

[quote:9cd70409ce="ScubaMac"]neee dat girotel via safari. Wil je 10 euro overmaken maaktie erzelf 10.000 van!!! moet je echt wel ff opletten![/quote:9cd70409ce] Heb met Rabobank internetbankieren via Safari ook al eens bijna 200 in plaats van 20 euro overgemaakt. Toch iets irritants dat Apple van M$ heeft gejat.

[quote:0633defcbf="gbruit"]

[/quote:0633defcbf]
Klopt, dat was ik even vergeten. Om automatisch aanvullen uit te schakelen bestaat er wel een (terminal) truc dacht ik, maar dan moet je even zoeken. Ik weet het ook niet uit mijn hoofd.

Is er inmiddels al iemand die hier een oplossing voor heeft. Ik bend druk bezig mijn adresbestanden bij te werken en ik word echt helemaal gek van het automatisch aanvullen door meneer Jobs.... (Ik denk dat hij niet zoveel vrienden en kenissen heeft, anders was hij er zelf wel achter gekomen..)

[quote:33a554f488="Mattheus"]Ik denk dat hij niet zoveel vrienden en kenissen heeft, anders was hij er zelf wel achter gekomen.[/quote:33a554f488]

:smiley:

[quote:0b8061776c="Gijs"][quote:0b8061776c="gbruit"]

[/quote:0b8061776c]
Klopt, dat was ik even vergeten. Om automatisch aanvullen uit te schakelen bestaat er wel een (terminal) truc dacht ik, maar dan moet je even zoeken. Ik weet het ook niet uit mijn hoofd.[/quote:0b8061776c]

Weet er nu iemand die trick om autofill in de adresbalk ook uit te schakelen? :x :expressionless: :wink:

De truc van toen weet ik niet. Maar in Tiger is er een heel simpele truc: schakel Privé modus in.

Ik wil geen nieuwe topic starten, maar wel het antwoord weten.

Prive modus werkt wel, maar die staat ook weer uit als je safari opnieuw opstart, en eigenlijk is dat ook een Paardenmiddel, want dan is ie meteen wel erg rigoureus.

Het vervelendst vind ik het auto aanvullen in de adresbalk van safari, want je moet wel heel snel op enter drukken wil je niet meteen een aangevuld adres krijgen wat je niet wilt.

Wie weet de oplossing: hoe zet je auto aanvullen uit in de adresbalk van safari. Please Help!

Thanks
Marius