"Auto Hide", een zeer nuttige app!

Beste mede Mac-ers,

Vandaag, via Version Tracker, “Auto Hide” gedownload. Gevoegd bij je inlogonderdelen zorgt het ervoor dat, nadat je switched, de voorgaande app verborgen wordt.
Zeker in combi met Youpi Key, een zeer nuttige app…

Ik had geen idee waarom ik dat zou willen, maar als ik ff op versiontracker kijk snap ik waarom je autohide goed vindt: :wink:

"Product Description: AutoHide is a simple background application that will automatically hide applications after you switch out of them. This is convenient if you work with applications that have many windows and switch between them often. AutoHide will automatically hide your other applications, reducing screen clutter and making a cleaner work environment. "

Zo is het maar net ;) Er zijn trouwens meer van dit soort apps en sommige in bepaalde opzichten zelfs bruikbaarder. Vul bij Version Tracker maar eens het woord "hide" in bij search. Heb langs die weg "Show Desktop", ontdekt.

Wat is er mis met option+click op de applicatie waar je naartoe schakelt? Dan 'hide' je de huidige namelijk ook. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar als ik kijk in mijn lijst van inlogitems, wordt het zo onderhand tijd om kritisch af te vragen welke zaken essentieel zijn... :)

Iedereen mag natuurlijk zelf weten wat hij installeert maar zelf geef ik idd ook de voorkeur aan functies die al in het Mac OS zitten. Hoe 'schoner' je je systeem houdt, hoe beter het toch is. Ik ben het daarom wel met Castor eens. Voor de mensen die het nog niet weten, is er nog een handige shortcut die ik zelf vaak gebruik: option - appel - klik op een icoon in de dock verbergt alle andere programma's (dan waar je in zit te werken). Ideaal om een cluster van open findervensters ineens te doen verdwijnen om je desktop weer te zien. Volgens mij heeft Boris een paar maanden geleden een compleet overzicht gegeven van de toetsencombinaties in OS X. Ik kan het alleen zo snel ff niet vinden. Misschien is dit nog leuk? http://www.techtv.com/screensavers/answerstips/story/0,24330,3373742,00.html

OK, dat wist ik idd niet. Option click werkt ook goed. :oops: Leuke site trouwens!

Ahum, ik ben bang (of eigenlijk blij) dat ik me moet aansluiten bij Mmmarco ;) Zal meteen die link ff checken, om te voorkomen dat er nog meer ietwat overbodige tips volgen. Youpi Key blijft voor mij nog steeds een uitkomst! (Of.......?) en show desktop kan handig zijn. Ajuus, ik heb wat delete werkzaamheden te doen :lol: