AutoCAD 2013 op MacBook Pro

OMT’ers

iemand ervaring met AutoCAD op een MacBook Pro Retina (late 2012)
van wat ik begrijp zijn grafische programma’s altijd redelijk zwaar, of vergis ik me hier in?

Hee Jochemz,

Ik draai autocad 2012 op een MacBook Pro retina de eerste generatie en dit gaat vlekkeloos!

Een MacbookPro Retina Mid 2012, wordt omgeschreven als een ‘MacBookPro 10,1’ via de MacTracker App.

En waar bij staat ‘Recommended’ is vaak nog wel het minimum. Dus liever 6 á 8 GB Ram ipv. 4 en meer hardschijf ruimte dan 3GB, maar dat lijkt me voorzich spreken. Dus zoals ik het hier opvat moet het goed komen!

Systeemeisen MAC AutoCad 2013 PDF

AutoCAD werkt prima op de Macbook Pro retina. Alleen met een aantal dingen is de mac versie beetje buggy zoals het layeroverzicht wat bij >25 layers enorm traag is, tekening is enorm traag als er maar iets van PROXY-objects in zit maar dat ligt niet aan de mac maar aan de AutoCAD mac versie.

Daarbij ben je op de hoogte dat er een groot aantal functies missen in de AutoCAD versie?

@ Ocramarco

Nee was ik me niet van bewust, is daar een andere oplossing voor dan?
behalve Windows op een Mac?

Er is niets aan te doen, een aantal zaken worden opgelost in de 2014 beta maar zeker niet alles. Onder andere: etransmit, dynamische blocks, bcount, layer state manager etc etc. Voor mij een hoop belangrijke zaken in ieder geval. Daarbij is de layer lijst wat traag >25 layers.

Ik vind het de layout en tekenen vele male fijner werken in de mac versie maar er zijn een groot aantal functies die ik gebruik die niet in deze versie zitten daarom ben ik inderdaad overgestapt naar de Windows versie, gelukkig mag ik hem 2x activeren dus ik heb ook de mac versie behouden.