ik ben van plan om binnenkort een mac mini aan te schaffen. Het probleem is dat ik voor mijn studie CAD moet kunnen draaien. aangezien er voor de mac alleen hele cad-pakketten van honderden eruros te koop zijn en ik een studentenversie autocad 2004 heb liggen lijkt het mij een stuk makkelijker om autocad via virtual pc te draaien. zou dit een beetje soepel kunnen lopen als ik 1 gb geheugen in de mini stop?
autocad 2004 weet ik niet, maar autocad R14 heeft bijna dezelfde mogenlijkheden en is heel licht om te draaien.
Ik heb vorige week de Apple Architecture Studio Event in de van Nelle fabriek bijgewoond waar presentaties waren van CAD software voor de Apple, onder andere ArchiCAD en Vectoworks. Ik teken tot op heden ook met Autocad 2004 maar als je ziet hoeveel sneller je met bovenstaande programma's kan werken ben ik mijzelf gaan afvragen of ik wel slim bezig ben.
Aangezien je nog student ben (studentenversie autocad 2004) kan je hiervoor ook studentenversies aanvragen. Archicad kost 25 euro’s en Vectorworks kost rond de 85 euro. Je kan ook eerst demo’s aanvragen of het je bevalt, voor zowel de pc als de apple.
ziet er inderdaad zeer mooi uit.zijn autocad en archicad ook compartible met elkaar? op school heb ik namelijk alleen de mogelijkheid om met autocad te werken.