Automagisch mounten van netwerkdrives

Ik zit met mijn Powerbook veel op wisselende netwerken. Enkele van die netwerken hebben netwerkdrives. Nu vroeg ik me af of er iets bestond, waarbij ik bijv. door het aangeven van een andere locatie "automagisch" de op dat netwerk aanwezige netwerkdrives kan mounten.

Applescript?

[quote:d02abf600d="tricksel"]Applescript?[/quote:d02abf600d]

Iets meer info graag :smiley: Heb zelf pas sinds enkele maandjes een eigen mac en daarvoor slechts “gebruikerservaring”.

[quote:8987f6b97e="Amon"][quote:8987f6b97e="tricksel"]Applescript?[/quote:8987f6b97e]

Iets meer info graag :smiley: Heb zelf pas sinds enkele maandjes een eigen mac en daarvoor slechts “gebruikerservaring”.[/quote:8987f6b97e]
AppleScript is een programeer taal van Apple zelf, waarmee je veel mee kan doen,
met je mac. … zoals mails ophalen, als het bv. van de regering is wissen … :stuck_out_tongue:
of de mails ophalen, en in een waarschuwing zeggen dat er mails zijn … :stuck_out_tongue:
en nog van die zaken diede gij met uw mac doen kunt …
dus, ge hebt een script nodig dat kijkt of er een mountdingen op het netwerk zit, en zoja, daarvan opstart … Ik ken het niet, dus don(t ask me … :smiley:

scriptje ala dit,

tell application “Finder”
activate
mount volume (“afp://inlognaam:password@naam of ipadres server/volumenaam”)
end tell

dit werkte wel op een os X fileserver maar niet op een Windows NT 4. Daar moest ik(het netwerkprotocol) afp vervangen door smb

succes

Alle servers waar ik mee te maken heb/krijg zijn Windows Server 2003

mischien werkt het dan ook? :?

[quote:d9963f95fb="machook"]mischien werkt het dan ook? :?[/quote:d9963f95fb] LOL, TEST en zie .... :D

[quote:d0295c36a2="machook"]dit werkte wel op een os X fileserver maar niet op een Windows NT 4. Daar moest ik(het netwerkprotocol) afp vervangen door smb [/quote:d0295c36a2]

Misschien dat AFP niet ingeschakeld was/is op die NT4 server?

In ieder geval, je kunt het genoemde scriptje dus een aantal keer onder elkaar in 1 script applicatie herhalen voor de meerdere netwerkschijven. Vervolgens bewaar je dit met een voor jou handige naam voor de lokatie waar je je bevindt.

Ik denk dat het komt omdat de NT 4 server alleen nog het oldfasion Appletalk kan :x