Automater in Tiger en virussen!

Die nieuwe automator functie lijkt me erg gevaarlijk. Zou dit geen kolfje naar de hand van virusmakers zijn. Hoe gaan ze dit beveiligen?

Anders hebben ze in Tiger namelijk een ingebouwde functie voor gevaarlijke virussen gebouwd.

Lijkt me niet fris!
javascript:emoticon(’:?’)

Apple script zit nu er ook in en is ook geen probleem?

Het grappige is dat in de Beta het nog steeds 'Pipeline' heet :P

[quote:d5a0643547="mr.greenish"]Apple script zit nu er ook in en is ook geen probleem?[/quote:d5a0643547]

Automator lijkt me wat krachtiger. Bovendien hoef je geen apllescript te leren om het te gebruiken.

Als je die pipeline hebt gezien op de SDK-versie, hoe hebben ze het dan beveiligd? Moet je voor alle acties je password ingeven, want dan is het niet echt geautomatiseerd.

[quote:e5b5eab910="Gans"][quote:e5b5eab910="mr.greenish"]Apple script zit nu er ook in en is ook geen probleem?[/quote:e5b5eab910]

Automator lijkt me wat krachtiger. Bovendien hoef je geen apllescript te leren om het te gebruiken.

Als je die pipeline hebt gezien op de SDK-versie, hoe hebben ze het dan beveiligd? Moet je voor alle acties je password ingeven, want dan is het niet echt geautomatiseerd.[/quote:e5b5eab910]

gewoon voor zorgen dat je dat soort bestanden niet opent, als je niet weet wat ze zijn :roll:, dat is trouwens in het algemeen een goede regel (kijk maar naar al die windows mail virussen… je hoeft ze niet te openen… maar mensen doen het toch uit nieuwsgierigheid… en tja. wie niet wilt luisteren, moet voelen :P)

Automator lijkt me gewoon een GUI voor applescript, zodat iedereen zijn mac kan automatiseren.

Wat Automator doet is eigenlijk een applescriptje fabriceren. Vergelijkbaar met Quickeys denk ik, die is ook applescript compatible.

Maar wel ontzettend mooi! Gisteren de keynote gezien en het gemak waarmee je in Automater zo'n workflow maakt is geweldig.

Precies ik heb ook genoten van de keynote , en het feit dat er bijna geen hardware werd ge presenteerd ben ik helemaal vergeten na het zien ervan, eigenlijk was dit een echte wwDC , vrij technisch voor een leek als mij maar dus echt gericht op developers.