automatisch aan en uitzetten van computer/ internetvebinding

Weet iemand een manier of een programma -zoals ContentBarrier- , om een computer op een door mij ingestelde tijd te laten stoppen en te starten, of in ieder geval dat de internetverbinding op een bepaalde tijd wordt stopgezet/aangezet en dat ik een periode van openstelling zelf kan bepalen? Een tijdslot zoek ik.

Dank

Een tijdje terug heeft een trucje met cron (via de terminal) in de Macfan gestaan. Zal 'ns zoeken, misschien dat ik het nog vinden kan. Hij controleerde dan iedere paar minuten de tijd en of een bepaald programmaatje dan mocht draaien. Zoniet dan kill (of iets dergelijks) dat was bij wijze van kinderslot (niet meer chatten na bedtijd!). Ik weet niet of jij dat ook in gedachten hebt?

Je mac automatisch aan- en/of uitzetten doe je in de systeemvoorkeuren onder Energiestand. Klik daar de optie "Schema" aan en je krijgt een venster waarin je kunt aangeven hoe laat de computer aan moet en hoe laat weer uit en op welke dagen je dit wilt.

Hoe je programma’s afzonderlijk van elkaar op bepaalde tijden moet starten of stoppen, weet ik helaas niet.

Staat hier misschien iets bij?

http://www.macupdate.com/search.php?keywords=app+launcher