Automatisch afspelen jQuery slideshow

Hallo mensen,

Ik ben de laatste tijd veel bezig met HTML5 en CSS3 voor allerlei websites die ik moet maken bij de opleiding die ik momenteel volg. Door de brede focus van deze opleiding beperken ze zich alleen tot HTML5 en CSS3, en wordt er niet gesproken over java-relateerde zaken, maar je mag ze wel gebruiken als je weet hoe je ze moet toepassen.
Ikzelf heb niet zoveel verstand van jQuery of soortgelijke talen. Daarom wilde ik eerst een slideshow maken die met puur alleen CSS3 werkt. Na wat vruchteloze pogingen ben ik toch op zoek gegaan naar een jQuery slideshow. Dit onderstaande script bleek de beste oplossing te bieden:
[code]
$(document).ready(function (){
$('#button a').click(function(){
var integer = $(this).attr('rel');
$('#myslide .cover').animate({left:-556*(parseInt(integer)-1)})
$('#button a').each(function(){
$(this).removeClass('active');
if($(this).hasClass('button'+integer)){
$(this).addClass('active')}
});
});
});
[/code]
uitleg: "#button" verwijst naar de ID van de links elders op de pagina die je kan gebruiken om door de slideshow te navigeren. ".cover" is de class die alle inhoud van de slideshow omvat. Deze wordt weer omvat door de ID "#myslide".

Met deze code is het alleen mogelijk om de slideshow te laten bewegen door interactie door de gebruiker (= klikken op de links). De bedoeling is dat de code zo wordt aangepast dat de slideshow ook uit zichzelf kan bewegen als de gebruiker niets doet.

Suggesties zijn welkom.

Ik zou jQuery of elk ander Javascript weglaten als het om HTML5 en CSS3 gaat, het is zo voor de hand liggend dat we een jQuery carrousel-scriptje nemen die in overvloed online staan en doen wat jij wilt. Hierdoor ligt de focus niet meer op het CSS3 maar neemt jQuery het eigenlijk over.

Als je begrijpt hoe Animations en Keyframes werken in CSS dan kun je echt super mooie dingen maken waar mensen bij het zien van de onderdelen er standaard vanuit gaan dat het met Javascript gemaakt is maar als je dieper gaat kijken is het gewoon puur CSS3.

Volg dit eens en probeer het te begrijpen.
http://coding.smashingmagazine.com/2012/04/25/pure-css3-cycling-slideshow/

Ik weet heus wel dat dit allemaal mogelijk is met puur CSS/HTML. Ik heb inmiddels best wel veel verstand van CSS3, ook de animaties, maar tot dusver is het mij nog niet gelukt om het voor elkaar te krijgen.

Wat ik nu heb werkt uitstekend, behalve dat het niet constant afspeelt. Ik heb liever een oplossing die werkt met wat ik nu al heb.

Sorry dat ik het zeg, maar in de huisregels staat dat de forum-topics ook maar iets te maken moeten hebben met Apple of OS X.

:neutral: nee

Wat een onzinargument dit deel van het forum heet Web ontwikkeling, dus het mag ook gaan over web ontwikkeling, niet over OS X. (Ik gebruik wel OS X, als je dat belangrijk vind om te weten).
Hoezo zou ik dit soort vragen hier niet mogen stellen? Er zijn vast wel mensen hier die er verstand van hebben.

@wdele: ga buiten spelen!