Automatisch> Energiestand veranderen??

Maccers, Wat moet ik doen om de Energiestand automatisch in te stellen. (MAC OSX 10.4.1) Dat bijvoorbeeld om 01:00 's nachts de energiestand op gereduceerd wordt gezet. (dan zit ik niet achter de MAC)

En dat om bijv. 09:00 de energiestand automatisch op Hoogst wordt gezet.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Dirk

[quote:04628d0681="dirk_w"]Maccers, Wat moet ik doen om de Energiestand automatisch in te stellen. (MAC OSX 10.4.1) Dat bijvoorbeeld om 01:00 's nachts de energiestand op gereduceerd wordt gezet. (dan zit ik niet achter de MAC)

En dat om bijv. 09:00 de energiestand automatisch op Hoogst wordt gezet.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Dirk[/quote:04628d0681]

Hehe, leuke aanhef :stuck_out_tongue: Waarom laat je je mac niet gewoon in sluimerstand gaan? (Of wil je 's nachts downloaden en backups maken?)

voor de rest weet ik niet hoe je het automatisch kunt laten gebeuren, mss bestaat er een of ander programma voor…

Is helemaal niet nodig ;) Als je 's nachts niet achter je computer zit, en hij schiet in de sluimerstand, dan gaat het niet meer om Automatisch of Highest o.i.d. (dacht ik).

Die settings zijn alleen van toepassing als je ingelogt bent, maar
niet als je computer in de sluimerstand staat.

Mvg,
Joram

[quote:db1593625c="joram"]Is helemaal niet nodig ;) Als je 's nachts niet achter je computer zit, en hij schiet in de sluimerstand, dan gaat het niet meer om Automatisch of Highest o.i.d. (dacht ik).

Die settings zijn alleen van toepassing als je ingelogt bent, maar
niet als je computer in de sluimerstand staat.

Mvg,
Joram[/quote:db1593625c]

Ik wil 's avonds downloaden… dus dan mag die processor 't rustig aan doen. Dan maakt ie minder geluid en verbruikt ie minder stroom.
En als m’n macje in sluimerstand gaat kan die niet downloaden.
Snappie? :roll: :slight_smile:

als hij op automatische staaten de prossesor heeft weinig te doen dan zal hij automatische de mode "langste batterij duur" inschakelen

mischien kan je dit doen met een applescript maar daar weet ik neit zoveel van