Automatisch foto's printen vanuit een mapje?

Is het mogelijk om een map aan te maken op het bureaublad, dat automatisch het bestand print dat erin gesleept wordt.

Dwz van te voren heb ik aan deze map specificaties meegegeven dat hij op fotopapier print, op een bepaalde grootte enz enz…

Dit lijkt me handig wanneer je een grote hoeveelheid foto’s moet printen en je geen zin hebt om elke keer via photoshop de foto’ s moet openen en dan printen.

Ik wil gewoon een map hebben waarin ik beelden sleep en dat deze dan geprint worden…

Thanx

Is iPhoto niets?

dat is mogelijk als je tiger hebt, moet je eens bij automater kijken daar kan je op de makkelijke manier applescripts maken. verder een kijkje op het internet en daar zul je vast veel vinden. ik heb nu geen zin om voor je te gaan zoeken of even iets te maken.

daan.

Ik weet niet hoe je zorgt dat het programma automatisch begint te draaien zodra je iets in die map gooit. Maar ik heb bij Automater gekeken en doe gewoon het volgende:

Maak een map waar je hem hebben wil.
Sleep hem naar Automater (zodat er staat “Haal opgegeven Finder onderdelen op”)
Selecteer dan: “Druk Finder-onderdelen af”

Maak er een programma van en zet die in je Dock, kun je het aanklikken als je iets in je map gegooit hebt.
Er is vast ook nog wel een manier om te zorgen dat ie hem doet wanneer je iets in de map gooit.

Maar, dan zit ik met een vraag: als je iets in die map gooit en hij begint het dan meteen te printen wat erin staat, print ie dan constant hetzelfde af. Want als je bijvoorbeeld blabla.txt erin hebt staan en die is al geprint, dan word die nog een keer geprint wanneer je er iets anders ingooit toch?