automatisch inloggen op beveiligd netwerk

Hallo iedereen,

Ik werk sinds kort met een draadloos netwerk.
(Airport extreme in m’n powerbook en een linksys basestation)
Eerst werkte ik met een onbeveiligd netwerk. (Kwestie van snel even testen :wink:
zonder beveiliging logt m’n computer automatisch aan.
Nu ik met een beveiligd netwerk werk, kan ik niet meer automatisch aanloggen.
Maw ik moet steeds m’n netwerknaam en password invullen.
Iemand een idee hoe ik automatisch kan aanloggen met m’n computer?
(Ik heb het macadres van m’n computer ingesteld en eenWPA codering gebruikt)
Voor de rest werkt alles prima en heb ik een mooi bereik. (tot achteraan in de tuin!)

alvast bedankt!

Jesse

Via systeemvoorkeuren > netwerk > 'Nieuwe locatie... ' > Toon: "AirPort > log standaard in op specifiek netwerk. In de overige tabbladen vul je de gegevens in, wachtwoorden onthoud het systeem automatisch doordat ze in je profiel worden opgenomen.

Ik werk op meerdere draadloze netwerken en afhankelijk van de plek waar ik de mac opstart wordt automatisch de locatie en het actieve netwerk herkend. Indien een netwerk met een wachtwoord is beveiligd en het netwerk wachtwoord is opgeslagen als ‘sleutel’ dan logt de mac automatisch in.

Sla je password op in de sleutelhanger...

:) Hi,

Beste Blue 87 en Kaap,

HET WERKT! Hartelijk dank voor jullie antwoordt.
(Natuurlijk moet het werken, het is een mac natuurlijk :smiley:

Nogmaals bedankt,

Jesse

Nog even een vraagje,

Toen ik begon m’n draadloos netwerk te configureren heb ik ook een vpn netwerk(?) aangemaakt.
Dit was dus niet nodig. Nu zit ik bovenaan in m’n menubalk (van de finder) met een icoontje teveel.
Enig idee hoe dit moet worden verwijderd?

thanks!

Jesse

In de map programma's zit de applicatie 'internetverbinding,' deze start je op. Vervolgens selecteer je 'VPN' en daarin vink je 'toon VPN-status in menubalk' uit. Dat is alles.

Hi Kaap,

Bedankt voor uw (snelle!) reactie.
Weeral iets simpel dat ik over het hoofd heb gezien :oops:

Thanks ! Schitterende site is dit!

Jesse

Ja, dit is een geweldige site. Je blijft goed op de hoogte van de laatste Apple ontwikkelingen en je kunt hier terecht met problemen. Overigens zetten de moderators vrij vlot een slotje op een topic, indien er al een (soortgelijk) draadje elders in het forum loopt. Veel problemen/ onderwerpen zijn al eens aan de orde geweest en de antwoorden/ oplossingen kun je met behulp van de zoekfunctie terugvinden.

Wat betreft mijn snelle reactie: puur toeval dat ik net mijn mac heb aangezet en zodoende jouw bericht ontving. :smiley:

In elk geval veel succes met je mac en het draadloze netwerk.

Thanks Kaap! Ik neus hier zeker nog rond naar meer info en of ik ook iemand kan helpen.

jezz