Automatisch logo op photo's plaatsen

Met welk programma kan je best je fotos van een logo voorzien? Ik kan wel via photoshop een batch maken, maar dan heb ik nog problemen met staand of liggende foto's. Alvast bedankt voor reactie.

volgens mij moet dat goed kunnen met CopyrightInserter, zie:

http://www.silverstreaksoftware.com

Ik zou toch photoshop gebruiken. Wat ik zelf meestal doe is de foto's even in twee verschillende dirs. te zetten. En dan twee batchprogramma's maken. Eentje voor liggende en eentje voor staande foto's. Beetje voor de handliggend maar wel functioneel.

GraphicConverter kan het ook prima.

Ik doe het ook op de crazy-ivan manier. Helemaal top zou zijn als je een variabele met een kleine vergelijking in een batch kan stoppen, maar ja. Doet GC het wel in een keer goed? Die heb ik ook, dan ga ik dat eens bekijken.

twee aparte batches aanmaken voor de hand liggend terwijl copyrightinserter het automatisch en gratis doet? :wink:

Alvast bedankt voor jullie reacties, die 2 batchen in photoshop had ik al is uitgevoerd, maar vond het wel omslachtig, vanavond die copyrightinserter is uitproberen!

Is het normaal dat ik met copyrightinserter een wit vlakje achter m'n in photoshop, transparante logo krijg?

uit de tutorial haal ik het volgende:

[quote:ca76cceb9e]Next drag the image you want to use as a copyright to where it says to. This can be in a variety of formats, including PDF, tiff, gif, jpg, png, bmp. Maybe more, who knows. This should always be 72 dpi. The reason for this is because I can only composite the images at 72dpi, so I first resize the original to be 72, put the copyright over top, and then crush it back down to the dpi it was before[/quote:ca76cceb9e]

is het bestandsformaat psd, dan zal het misschien niet gaan…

Ik zou zelf Photoshop hiervoor op zij zetten want ik gebruik hier voor [url=http://scriptsoftware.com/iwatermark/]iWatermark[/url]. Eerst zou ik het logo in PS maken en dan deze via het progje iWatermark automatisch op al mijn fotos laten zetten. (of begrijp ik de vraag verkeerd, dat gebeurd me wel vaker de laatste tijd)