automatisch netwerk kiezen

Hallo,

ik heb thuis 2 draadloze newerken, waarvan 1 met een airport basisstation. ik wil dat mijn mac met OS x tiger automatisch verbind met het apple netwerk. nu moet ik steeds eerst een netwerk selecteren voordat ik online ben. dit kan toch ook wel automatisch? wie help mij?

mvg
Diederik

System Preferences -> Network -> Show: "Airport" -> By default, join: "Preferred networks".

En vervolgens even zorgen dat je Apple netwerk bovenaan in het lijstje met netwerken staat.

het is mij nog steeds niet gelukt.

elke keer als ik mn iMac uit haar sluimerstand haal heb ik geen internetverbinding. volgens mij heb ik wel alles goed ingesteld. hoe kan ik dit oplossen? ik wil gewoon dat hij autimatisch inlogd op het draadloos netwerk…

heeft iemand misschien hetzelfde probleem als ik?

ik zal het nogmaals uitleggen:

-ik heb thuis 2 draadloze routers, 1 van Belkin en 1 van Apple. mijn iMac herkent ze allebei en kan met allebei verbinden.
-ik wil graag dat mijn iMac automatisch aanmeld op het apple netwerk.

het probleem is: als ik mijn iMac aanzet dan meld hij niet automatisch aan. terwijl alle instellingen wel goed staat. (System Preferences -> Network -> Show: “Airport” -> By default, join: “Preferred networks”)

Kan het aan een bepaalde fire-wall of autoprotect programma’s liggen dat hij niet zomaar aanmeld?

Alvast bedankt voor jullie reactie
[/code]

Nog even om het voor de hand liggende uit te sluiten: - Je Apple netwerk staat met de juiste beveiliginsinstellingen bovenaan in het lijstje met Preferred Networks? - Het wachtwoord van dit netwerk staat in je Keychain, en je hoeft dus geen wachtwoord meer in te typen?

het apple netwerk staat daar inderdaad met de juiste beveiliginginstelling, en het wachtwoord staat inderdaad ook in de keychain. ik hoef nooit het wachtwoord in te voeren (behalve als ik het netwerk wil configureren)

Er staat ook onder: (ik heb nederlands als hoofdtaal):

“AirPort brengt een verbinding tot stand met het eerste beschikbare net werk in de lijst…”