Automatisch openen in Photoshop ipv Voorvertoning

Als een .jpg nog niet eerder geopend is krijgt 'ie automatisch een voorvertoning icon.

Niet handig voor rechtstreeks openen uit bijvoorbeeld een mail attachment als ik die betreffende afbeelding gelijk moet bewerken.

Waar kan ik instellen dat .jpg automatisch geopend wordt in Photoshop?

…en .eps, .tif etc

bedankt.

bestandje selecteren en dan :apple: -i

je kan dan kiezen met welk programma het wordt geopend, en dat wordt voor al dat soort documenten gewijzigd.

ja idd. ff aangeven bij; 'openen met...' en dan kiezen of je dat wilt toepassen op alle soortgelijke documenten (voortaan)

heeeel fijn!

thanx

kun je ook per document bepalen, zonder 'Get Info':

op je bestandje klikken met 'CTRL’toets ingedrukt, in het pop up menu kiezen voor ‘open with’ en dan het programma waarmee je het document wilt openen.

als je tijdens het kiezen van het programma ook nog eens de ‘ALT’ toets ingedrukt houdt, verandert ‘open with’ in ‘ALWAYS open with’… (geldt dan alleen voor dát document)

ook handig om je .eps en pdf in bijvoorbeeld illustrator te openen, QXP docs in InDesign…

enzo 8)

werkt bij mij niet dit :@

Hij blijft gewoon avis openen met dat stomme quicktime terwijl ik mplayer wil…

zo blijft quicktime de default player dus… dat vinkje staat er ook nog steeds :S

edit: tis al gelukt :slight_smile:

Marloez: Bedankt voor de tip! Ik zocht me rot in de voorkeuren van Tiger, maar dat met appeltje-i werkt prima! :D