Automatisch opstarten van finder uitschakelen??

Als ik mijn mac opstart op het het Finder venster automatisch.

Is hier iets aan te doen???

[quote:e0367fdf98="fabiankroezen"]Als ik mijn mac opstart op het het Finder venster automatisch.[/quote:e0367fdf98] En nu in gewoon Nederlands... :?

Als je bedoelt dat d'r telkens een venster open springt, heb je duidelijk ergens bij het afsluiten van je Mac dat venster open laten staan. Gewoon eerst dat venster sluiten voordat je je Mac uitzet. Simpel als dat...

als ik de topictitel zo lees wil meneer dat Finder niet automatisch start.. ik weet zo gauw niet hoe, maar vraag me ook af waarom je dat zou willen

Volgens mij bedoelt hij dat hij de hele finder niet wil laten starten lijkt me een beetje vreemd maar zo komt het over

[quote:dc2a8a04b1="OReason"]als ik de topictitel zo lees wil meneer dat Finder niet automatisch start.. ik weet zo gauw niet hoe, maar vraag me ook af waarom je dat zou willen[/quote:dc2a8a04b1] Hehehe... Als je de Finder niet wil laten opstarten, start je hele systeem niet eens meer op 8) Da's net zo als Explorer.exe onder Windows...

Je computer werkt perfect zonder de Finder (vraag me niet hoe maar de Finder was eens verdwenen van mijn computer), je kan enkel geen files en/of mappen grafisch zien en/of openen. Terminal dan maar.

Volgens mij wordt er bedoelt dat ie hij geen finder venster wil openen als er opnieuw wordt op gestart. Dus niet de hele finder uit. Gewoon alle vensters suiten voor je de computer uit zet zou moeten werken.

Dat is wat ik bedoel.

Ik zal het proberen, dankje alvast :wink:

Als het niet werkt, kijk dan bij de dingen die automatisch opgestart worden (in Systeemvoorkeuren -> Accounts). Ik had het ooit zo ingesteld dat er automatisch een netwerkverbinding werd gemaakt naar een andere Mac, en dat had als bijwerking dat er elke keer een Finder-venster opende wanneer ik inlogde.

Merci!!

Dit is het andwoord op mijn vraag :lol:

nou doet hij het weer en heb alles uitstaan. Is er een andere remedie?

je hebt niet toevallig een mapje staan in je opstartbestanden ofzo? of een schijf die moet mouten als je je computer opstart? of een script dat wordt uitgevoerd na het opstarten? of een programma dat het veroorzaakt dat elke keer opstart?

is het telkens hetzelfde venster? misschien is een screenshotje handig.

Misschien een keer het hele systeem eraf gooien wel een rigoreuze oplossing maar dan ben je er waarschijnlijk wel het snelste vanaf

Ik zal vanavond even een screenshotje maken. Zit namelijk op mijn werk. :wink:

[quote:5dc362cb21="Strifer"]je hebt niet toevallig een mapje staan in je opstartbestanden ofzo? of een schijf die moet mouten als je je computer opstart? of een script dat wordt uitgevoerd na het opstarten? of een programma dat het veroorzaakt dat elke keer opstart?

is het telkens hetzelfde venster? misschien is een screenshotje handig.[/quote:5dc362cb21]

Bij deze krijg je het screenhotje

[img:5dc362cb21]http://www.magix-photos.com/mediapool02/0E/B0/23/D0/B8/EF/11/DA/9D/F6/B5/6A/55/91/6E/07/10/7D8825A0B8EF11DA9CE413A755916E07.jpg[/img:5dc362cb21]

Dit krijg ik te zien elke keer als ik mij aanlog

okay, het is dus altijd de programma map? welke dingen heb je in je start-up items staan?

die vind je hier:
systeemvoorkeuren>accounts>je eigen account>inloggen

[quote:ed160b0397="Strifer"]okay, het is dus altijd de programma map? welke dingen heb je in je start-up items staan?

die vind je hier:
systeemvoorkeuren>accounts>je eigen account>inloggen[/quote:ed160b0397]

AHA! Ik heb het gevonden. Er zat een enorme bende met programma die bij de logon opstarten. Heb er even en paar verwijderd en daar zat ook de map " Programma’s" bij.

Weer ervaring rijker.

Merci! :lol:

Enkel iTunesHelper mag hier mee opstarten 8)

alleen dat programma?? En waarom is dat?