Ik vermoed dat mijn Mail automatisch de bijlagen ernstig comprimeerd. Ik krijg de laatste tijd steeds meer klachten van mijn klanten dat bestanden die ik ze stuur er "ranzig" uitzien bij ontvangst, terwijl ik ze ongecomprimeerd verstuur. Als test heb ik ze "ingepakt" (zip) en daarbij leek hij ook dat nog eens extra te comprimeren. Als ik een plaatje met bijvoorbeeld 400 kb in mijn mail sleep als bijlage dan zie ik dat hij hem naar 287 kb verkleind. Klinkt misschien wat raar maar ik kan geen plausibele reden vinden en in mijn voorkeuren van Mail geen dingen uitvinken o.i.d. Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd? Ik verdenk Snow Leopard hiervan want daarvoor had ik nooit die klachten.
kijk eens rechts onderin je mailvenster, daar zie je, als je een plaatje verstuurd een aantal zaken zoals
[img]/uploads/community/2121d263aa0efe2040ab99c1c9efaf5987214e0b_0.tif[/img]
daar kun je instellen of de werkelijke grootte verstuurd moet worden. (Als dat tenminste je probleem is)
@Bianco, dank voor je reactie! Ik heb jouw advies toegepast (zag hem over het hoofd...) en wacht nu de reactie van mijn klant af. Ik hoop dat dit de oplosser is! thnx!