automatische internet connectie na opstarten

Een hele simpele vraag, maar toch kom ik er zelf niet uit (heb ook geen berichten hierover kunnen vinden, (of) ik zoek niet goed genoeg) :o) Kan iemand me vertellen hoe ik automatisch inlog op het internet na de opstart ? Ik heb een kabel-abonnement bij Wanadoo en gebruik OS 10.2.6. Of is hier misschien een shareware programmaatje voor dat die handeling kan doen ? .. zou echt super handig zijn als m'n Mac standaard na 't opstarten op de achtergrond online gaat (niet dat ik te lui ben zelf op CONNECT te drukken, maar toch) ;o)

Alvast bedankt !
Groetjes.

(PM G4 450MP / OS10.2.6 / kabelmodem via Ethernetpoort)

[quote:dc7b01b4e2="Guuz"]Een hele simpele vraag, maar toch kom ik er zelf niet uit (heb ook geen berichten hierover kunnen vinden, (of) ik zoek niet goed genoeg) :o) Kan iemand me vertellen hoe ik automatisch inlog op het internet na de opstart ? Ik heb een kabel-abonnement bij Wanadoo en gebruik OS 10.2.6. Of is hier misschien een shareware programmaatje voor dat die handeling kan doen ? .. zou echt super handig zijn als m'n Mac standaard na 't opstarten op de achtergrond online gaat (niet dat ik te lui ben zelf op CONNECT te drukken, maar toch) ;o)

Alvast bedankt !
Groetjes.

(PM G4 450MP / OS10.2.6 / kabelmodem via Ethernetpoort)[/quote:dc7b01b4e2]

Heb je een client id van Wanadoo gekregen?? werken zij met DHCP (ik ga er wel vanuit) ???
In je netwerk regelpaneel, onder de TCP/IP tab, configureren via DHCP kiezen, iets verder beneden daar je client id invullen, verder meestal niks (mits Wanadoo je geen klappertje of iets anders heeft gegeven waar alle info instaat) klik op toepassen rechtsbeneden, en als het goed is staan je instellingen nu goed…verder heb je helemaal niks te maken met connecten ed.

Wanadoo Cable werkt met PPPoE.

[quote:d5e4156150="awesomemac"]Wanadoo Cable werkt met PPPoE.[/quote:d5e4156150]

Kijk, iemand die er weer meer vanaf weet hoe Wanadoo werkt!! :wink:

Mij is het in elk geval nooit gelukt om gelijk "in te bellen" als OS X gestart was. Moest altijd netjes met mijn muisje naar het ethernetsymbool.

Bedankt voor juliie reacties :) .. ik geloof dat Wanadoo verschillende protocollen gebruikt voor verschillende modems, ik heb een Com21 modem, en die kan inderdaad alleen via PPPoE verbinding maken, vandaar dat ik ook nooit een DHCP client id o.i.d. heb gehad... jammer maar helaas ;) .. In OS9 kon het controlpanel (EnterNet 300, dat Wanadoo meeleverde) ingesteld worden op "automatisch verbinding maken bij opstarten" o.i.d. .. maar helaas is dat er bij OSX niet meer ;) (maar wat niet is kan nog komen) Thanks anyway ! Groetjes.