Automatische lettertype vervanging met Word

Ik heb een klein probleempje met een helvetica neue, een systeem letter in classic. We willen nu van word files pdf's maken maar omdat het een truetype is worden bepaalde zaken o.a. euro teken en accenten niet goed ingesloten. Ik heb nu de truetype verwijderd en een type 1 helvetica terug gezet. Oude bestanden waar de true type helvetica inzat openen nu met een times, op zich te begrijpen want ik heb de true type verwijderd. Mijn vraag is nu weet iem,and hoe je automatisch de true type kan vervangen met het type 1 font dat ik nu heb geinstalleerd. Ik heb in ATM lettertype vervanging aan staan maar dat helpt niet. Nu moet ik dus alle oude files met de hand voorzien van de helvetica type 1.

bedankt Frans

Je moet het met de hand doen, per document, maar zoveel werk is het niet: in Word: kies zoek/vervang ; geen woorden invullen maar alleen 'meer' en dan opmaak en dan type de naam in van de oude font en bij vervang door opnieuw 'meer' etc en de de nieuwe letter kiezen-> vervnag alles, bewaar & klaar

bedankt voor je reactie, het gaat alleen om een paar honderd files dus dat is niet zo in een paar tellen gedaan.

Je kan er dan toch een word-marco voor schrijven?

geen idee, wel de moeite waard om even naar te kijken. In zo'n macro kan je dan een actie laten uitvoeren dat het lettertype veranderd wordt?