Automatische systeemtijd via Apple Europa

Een luxeprobleem denk ik, maar het is vakantie voor iets... 8)

Heb op het werk Panther geïnstalleerd op een G4, maar de systeemklok van de computer is niet correct. Bij mij thuis heb ik dit ook zo ingesteld en daar is de tijd tot op de seconde wel correct.

In de voorkeurinstellingen datum/tijd heb ik aangevinkt “stel datum en tijd automatisch in” en daar heb ik Apple Europa (time.europa.apple.com) gekozen. En de tijdzone staat op Brussel-België.

Systeemtijd loopt 20 seconden achter :stuck_out_tongue:

Why ?

[quote:28119c8ac7="MDF"]Een luxeprobleem denk ik, maar het is vakantie voor iets... 8)

Heb op het werk Panther geïnstalleerd op een G4, maar de systeemklok van de computer is niet correct. Bij mij thuis heb ik dit ook zo ingesteld en daar is de tijd tot op de seconde wel correct.

In de voorkeurinstellingen datum/tijd heb ik aangevinkt “stel datum en tijd automatisch in” en daar heb ik Apple Europa (time.europa.apple.com) gekozen. En de tijdzone staat op Brussel-België.

Systeemtijd loopt 20 seconden achter :stuck_out_tongue:

Why ?[/quote:28119c8ac7]

Wat is op de seconde correct? Ga je ervan uit dat je systeemtijd thuis juist is? Gebruik een atoomklok, deze is naar mijn weten het meest correct van allemaal :stuck_out_tongue:

[quote:0e1b13a0f6]Wat is op de seconde correct? Ga je ervan uit dat je systeemtijd thuis juist is?[/quote:0e1b13a0f6]

Yep !!!

Je kan dit makkelijk controleren door te vergelijken met een radio-gestuurd klokje.
En ook via de VRT-radio (België) met tijdsbiepjes op het uur :stuck_out_tongue:

Ik heb trouwens aangevinkt onder klok “zeg hoe laat het is” en dit klopt perfect met de biepjes van de radio. Loopt thuis nu toch al verschillende maanden en altijd perfect synchroon.

Maar daarmee loopt mijn systeemtijd van de computer nog steeds niet juist...

Why ?

[quote:c001695572="MDF"]Maar daarmee loopt mijn systeemtijd van de computer nog steeds niet juist...

Why ?[/quote:c001695572]

Dat is mijn punt. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende benchmarks. Kun je binnen OS X niet dezelfde time-server instellen als die je thuis hebt?

Hoi Freerksmit

Je kan in de voorkeuren maar kiezen uit 3 servers: apple america / apple azië / apple europa.
Ik althans :slight_smile:

En uiteraard heb ik thuis en op het werk gekozen voor apple europa.

Strange…

Zelf instellen dan maar! :?

of neem ntp.xs4all.nl