Automatische updates toch niet zo automatisch?

Hallo,

Ik heb in de systeeminstellingen ingesteld, dat er automatisch gekeken wordt, of er nieuwe
updates zijn. Maar ik krijg daar dus totaal geen melding van en moet dus steeds handmatig
onder software-updates kijken (of het via deze site lezen!). Hoe is dit op te lossen?

Groeten,
Patrick

Wat is de zoekfrequentie die je in de systeemvoorkeuren hebt ingesteld? Bij mij stond hij standaard op een week, maar een dag en een maand zijn ook in te stellen. Als je zeker wilt zijn dat hij zeer regelmatig even controleert kun je beter op elke dag zetten. Ik heb hier de functie uitgezet, omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik updates download. Dat venster komt bij mij altijd op de meest ongelegen momenten naar voren zetten.

Ik heb het op een dag insteld, maar misschien iets verkeerd ingesteld? Heb je een screenshot? Oh ja; waarmee maak je die onder OSX? :P

Zoals ik ook al zei, ze verschijnen altijd op de meest ongelegen momenten. Ik ben zelf dan altijd geneigd om dan dat "ongewenste" venster maar gelijk af te sluiten. Het is waarschijnlijk ook nog eens zo dat hij geen melding geeft al er gecontroleerd is en er is nog geen update beschikbaar. Ik neem dus aan dat hij dan wel dagelijks controleerd, maar pas een melding geeft zodra hij een update vind. En omdat hij maar een keer per dag controleerd, zou het kunnen zijn dat jij hem te snel af bent met het vinden van updates.

Screenshots maak je met het programma Schermafbeelding
te vinden in Programma’s >> Hulpprogramma’s >> Schermafbeelding

Op het moment dat ik dus vanochtend keek, stonden de updates van Garageband en iPhoto klaar. En ik heb hem dus nog geen enkele keer zien komen met die melding.

Maar goed. We wachten het schermpje rustig af! iig bedankt!

[quote:3aafebbd66="Oupro"]Screenshots maak je met het programma Schermafbeelding te vinden in Programma's >> Hulpprogramma's >> Schermafbeelding[/quote:3aafebbd66] Ook inderdaad; Maar voor een vluggertje: appeltje+shift+3 voor hele scherm en appeltje+shift+4 voor selectie. En zo zijn er nog wel een paar toetscombinaties.

Houd ook rekening met een probleem van software update in samenwerking met Airport: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=618180&highlight=software+update#618180]Kijk maar eens hier.[/url]

[quote:257ab5a82f="Oppie"][quote:257ab5a82f="Oupro"]Screenshots maak je met het programma Schermafbeelding te vinden in Programma's >> Hulpprogramma's >> Schermafbeelding[/quote:257ab5a82f] Ook inderdaad; Maar voor een vluggertje: appeltje+shift+3 voor hele scherm en appeltje+shift+4 voor selectie. En zo zijn er nog wel een paar toetscombinaties.[/quote:257ab5a82f]

goeie tip.
Als ik appeltje+shift+3 doe schakelt m’n geluid uit… ik luister naar een stream en klik alles stil.
Dit gebeurt niet me appeltje+shift+4 voor alleen een selectie.