Automatische updates...werkt dit nu, of niet?

Ondertussen zijn er al updates gekomen voor Itunes 4,8 & de Apple DVD speler 4.6. Is het normaal niet de bedoeling dat de software update deze programma's download en installeert?

Ik heb blijkbaar de indruk dat ik al die updates zelf moet installeren, niet?

Billy

je moet zelf de software update eens laten lopen en dan zoekt ie automatsch naar updates en dan kan je beslissn of je deze wil downloaden, of je stelt bv in dat de software update automatisch loopt elke week...

de software update vind je onder het :apple: - symbool

groeten

eh bij mij doet ie het automatisch downloaden en installeren doe ik altijd zelf :finderoud:

Wel ik voer regelmatig zelf die software update uit.

Maar nu vind hij bijvoorbeeld die nieuwe dvd speler nog steeds niet.

Itunes 4.8 heb ik uiteindelijk maar zelf geinstalleerd. Met Panther wist het systeem regelmatig iets te melden. Enkel Tiger doet precies niet veel.

Billy

De software-update wordt maar eens in de week of 2 weken bijgewerkt voor zover ik weet, tenzij het om een kritische update gaat. Dus je hebt wel eens dat er een update uitkomt 2 dagen nadat de software-update is bijgewerkt, en dan staat ie dus al een tijdje online voordat hij in je software-update verschijnt.

Ik had de iTunes en DVDplayer update nog niet gedownload, en nu staan ze dus keurig in de software-update.

Hier hetzelfde probleem. Er verschijnen geen updates onder S.U. Geen idee waar dit aan kan liggen. De ene Mac houdt ik handmatig bij. De andere laat ik automatisch bijwerken. Maar beide geven niets aan.

[quote:6354f395ae="unSOUND"]De software-update wordt maar eens in de week of 2 weken bijgewerkt voor zover ik weet, tenzij het om een kritische update gaat. Dus je hebt wel eens dat er een update uitkomt 2 dagen nadat de software-update is bijgewerkt, en dan staat ie dus al een tijdje online voordat hij in je software-update verschijnt.

Ik had de iTunes en DVDplayer update nog niet gedownload, en nu staan ze dus keurig in de software-update.[/quote:6354f395ae]

Je verklaring lijkt logisch…alleen hoe komt het dan dat jij nu wel de dvdplayer update krijgt en ik niet?

Billy

Geen idee... :|

Toevallig wat software verplaatst ? Toen ik QuickTime in een andere map had geplaatst kreeg ik ineens geen updates meer voor QuickTime. Blijkbaar kijkt de software-update alleen in je programmamap, en niet dieper.

Neen...eigenlijk nog niet veel gedaan.

Een kersverse installatie van Tiger…enkel wat gesurft, gemailt enzovoort.

Billy

Ik krijg hem hier ook niet hoor, iTunes heb ik een paar dagen geleden wel gekregen, toen was ie al een paar dagen uit.

Ik had bij vorige updates niet het idee dat er een grote vertraging inzat voordat het in je Software Update komt.

Ik heb in Tiger alles zelf maar bijgewerkt, want ook ik krijg niets te zien in SoftwareUpdate. Ik heb het vermoeden dat het niet bij iedereen zo werkt, zoals het zou moeten werken. Wellicht lost 10.4.1 het op?

Ik ben vandaag maar begonnen met een volledig cleane install van OSX Tiger. Ik had een upgrade en archiveer gedaan.

Nu kreeg ik dus wel de iTunes update vanzelf binnen bij de eerste software update die direct na installatie gedraaid wordt, echter nog geen DVD player update. Ik zie het maar gewoon een tijdje aan en als dat niet werkt, dan baal ik goed. Had gehoopt dat de software update wel zou werken na een schone install.

Maar blijkbaar zit er iets in de software update wat ervoor zorgt dat niet iedereen tegelijkertijd de updates gaat ophalen. Lijkt me een verstandige keuze voor niet kritieke updates, zodoende hou je de server belasting een beetje in de hand. Zou het misschien zoiets zijn?

Trouwens, backup heeft echt zijn waarde bewezen vandaag. Heb heel iPhoto, iTunes en documenten folder en de hele verdere rotzooi die ik wou bewaren in een backup gezet. Na de cleane install dat weer terug gezet met Backup. 't Is allemaal goed gegaan. Nu heb ik wel mijn usernaam (en systeemnaam) exact gelijk gezet als voor de herinstallatie, dus ik weet niet of dat van belang is.

Ok, Zoals gezegd, iTunes heeft ie binnen gehaald. Zojuist iLife geinstalleerd en software update gedraaid. Nu haalt ie alle iLife updates EN de intermediate codec update binnen.

Maar nog steeds geen DVD player update.

[quote:a05c33d1c9="The - DDD"]Maar nog steeds geen DVD player update.[/quote:a05c33d1c9]

inderdaad ik heb ook alleen nog maar itunes 4.8 kunnen downloaden met software-update en niet dvd player

Vandaag starte ik mijn Macje nog eens op.

Keurig wist hij vandaag te melden dat er updates waren voor mij. Het ging hier over de Tiger Update 10.4.1 en de update voor de dvd speler.

Dus het blijkt precies toch te werken hoe het moet?! Wel raar dat sommigen mensen die update al eerder binnenkregen dan andere.

Billy

[quote:ac94be6244="JeePee"]Ik heb in Tiger alles zelf maar bijgewerkt, want ook ik krijg niets te zien in SoftwareUpdate. Ik heb het vermoeden dat het niet bij iedereen zo werkt, zoals het zou moeten werken. Wellicht lost 10.4.1 het op?[/quote:ac94be6244]

Na de eerste software-update handmatig te hebben uitgevoerd, zijn een aanal essentiele reparaties uitgevoerd voor o.a. netwerken/internet.
De automatische softwareupdate loopt nu helemaal Top.