Automatiseringen in Illustrator CS

Weet iemand of het in Illustrator mogelijk is om , net als in Photoshop een Batch te maken?? Dwz. We (mn collega's en ik) moeten zo'n 600 Illustrator CS bestanden opslaan naar een oudere versie.

Als je dit 1 voor 1 moet doen ben je wel ff bezig, en dus ben ik aan het zoeken om het automatisch te laten doen door de :apple: , maar een script is niet zomaar te maken, en een handeling is niet echt automatisch dan moet je nog elke keer een toetscombinatie gebruiken.

Is het mogelijk zoals in Photoshop met een batch? Originele map aanwijzen, openen, opslaan in Doelmap als 8.0? Tips zijn van harte WELKOM!

Fozzy

geen probleem, wil je precies weten hoe; type: batch in bij "help" en je krijgt een volledige handleiding, die trouwens niet veel verschild met photoshop

fantastisch, nooit gedacht dat dit daar zou kunnen zitten er zitten werkelijk veel te veel "knopkes" in illustrator

en de help functie binnen CS, die vergeten we inderdaad altijd te gebruiken :?

zo dit weten we dan weer

Wel gek dat binnen één software huis er op verschillende wijzes geprogrammeerd wordt vind ik hoor. Je zou toch zeggen dat er een "Huisstijl" voor dit soort opties zou zijn voor alle software die geproduceerd wordt. Ik neem aan dat je voor b.v. Premiere of After Effects ook weer op een andere plek naar gelijkwaardige functies moet zoeken... :o