Automator - Folder Actions

Ik probeer een simpele Folder Action te maken voor mijn Downloads folder. In eerste instantie wil ik alle complete downloads overzetten naar een folder op een externe schijf:

Wat ik niet begrijp is dat het alleen werkt als ik het test in Automator, maar daarbuiten niet. Het lijkt me juist de bedoeling dat dit automagisch gebeurt? Iemand een idee wat ik mis?

Ja, ik weet dat ik ook de locatie van de Downloads kan instellen, maar die externe schijf is niet altijd aangesloten, dus ik hou de Downloads locatie liever op de standaard plaats.

Elk bestand dat wordt received wordt verplaatst, behalve bestanden met de extentie download.

Als het bestand na downloaden wordt hernoemd, is het al ontvangen en wordt het derhalve niet verplaatst.

Het meest in de buurt is een Service die de bestanden in de download map verplaatst.

Maar dat is handmatig. Je moet de download map selecteren en rechtsclick het script uit Service kiezen.

Bedankt voor de uitleg over de received status. (y)

Ik ga je voorbeeld vanavond proberen. Werkt dit ook automatisch in de achtergrond?

Wat je moet bedenken is dat mapacties werken met bestanden die in de map gezet of gemaakt worden — niet met bestanden die al in de map staan en dan veranderen. Dit kun je al opmaken uit de tekst bovenaan je mapactie: „Folder Action receives files and folders added to: Downloads”.

Ik zou dan wel verwachten dat alle bestanden die niet op .download eindigen inderdaad verplaatst worden met de actie die je gemaakt hebt, maar misschien ligt het eraan dat een .download-bestand een pakket is (en dus een map) die zich al in ~/Downloads bevindt — waardoor (is mijn vermoeden) de mapactie niet uitgevoerd wordt wanneer het echte bestand vanuit dat pakket verplaatst wordt naar ~/Downloads.