Ik heb een automator script gemaakt voor het locken van je scherm.
Dit gaat nogal traag...als ik op ctrl+cmd+L druk duurt het ongeveer 1 minuut voordat hij naar het inlog scherm gaat.
Is dit te versnellen?
Ik heb een automator script gemaakt voor het locken van je scherm.
Dit gaat nogal traag...als ik op ctrl+cmd+L druk duurt het ongeveer 1 minuut voordat hij naar het inlog scherm gaat.
Is dit te versnellen?
Zelf gemaakt of gedownload?
Dat komt omdat hij echt een "programma" moet openen, soms gaat het snel soms gaat het langzaam.
ik heb het script van een site en daarna heb ik het toegevoegd in automator.
Je kan toch ook met interactieve hoeken werken? En zet dan een wachtwoord op je schermbeveiliging? Op die manier moet je met je muis maar even de hoek aanraken en je scherm is gelockt.
Nog een mogelijkheid:
open your Keychain Access utility (sleutelhanger toegang) in the Applications / Utility folder. Under the "View" menu at the top, select "Show Status in Menu Bar." A black padlock will appear in your taskbar in the upper right-hand corner. Close Keychain Access. Now when you click on the padlock, you have a "Lock Screen" option in the drop-down.
En anders kan je met applescript aan de slag: [code]
set normalCommand to "/System/Library/CoreServices/Menu\\ Extras/User.menu/Contents/Resources/CGSession -suspend"
set theQuestion to "Do you really want to lock the screen?"
set theAnswer to button returned of (display dialog theQuestion buttons {"OK", "Cancel"} default button "OK" with icon note)
if theAnswer is "OK" then
do shell script normalCommand
end if
[/code] Via bv. [url=http://www.red-sweater.com/fastscripts/]FastScripts[/url] kan je makkelijk een keyboard-shortcut aan dit script hangen. FastScripts is gratis tot maximaal 10 scripts.
hmm, ik zal eens kijken naar fastscripts en apple script.
iig bedankt voor de reacties